A francia fővárosban megrendezett motorkiállítás egyik legizgalmasabb újdonsága az Aprilia standján feszített egy angyali mosolyú hölgy társaságában. Az új Tuono körül folyamatos volt a csődület, ami jól szemlélteti, hogy ismét valami nagyot alkottak az olasz formatervezők, és egyszersmind azt is előre jelzi, hogy hamarosan jó pár ilyen motor fog száguldozni az utcákon. A Tuono formája egyszerre emlékeztet az elődmodellre és a jelenlegi RSV sportgépre, amelytől számos formai és technikai megoldást örökölt. Ilyen például a magnéziumból készült blokk is, amelynek hengerei 60 fokos szöget zárnak be.
A közel 998 köbcentis erőforrás legnagyobb teljesítménye 133 lóerő, amivel az új Tuono rögtön dobogós helyen találja magát a kategóriájában. Egy V2-es blokknál a nyomaték sem elhanyagolható szempont, ezért érdemes megemlíteni, hogy az olasz masina 102 Nm-es nyomatékot produkál 8750-es percenkénti fordulat mellett.
A bivalyerős blokk mellé merevebb és könnyebb aluváz, új (banán alakú) hátsó lengővilla is dukál, de a futómű többi részleténél sem spóroltak a gyárban: elöl egy 43 mm-es belsőcső-átmérőjű villát találunk, míg hátul egy (szintén minden paraméterében állítható) Sach rugóstag veszi fel a harcot az úthibákkal. Látványos újítás még a két dobban végződő kipufogórendszer, amely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a gép már teljesíti az Euro-3-as környezetvédelmi előírásokat.
A fékeket a Brembo szállította a motorhoz, ráadásul nem is akármilyeneket, ugyanis mindjárt a Gold szériát pakolták a Tuonóra. Sportosabbra vették az üléspozíciót is: kisebb és kompaktabb lett a motor, ráadásul a lábtartókat hátrébb, míg a kormányt lejjebb helyezték, hogy jobbak legyenek a visszajelzések menet közben. Az új modell fekete, piros és ezüst színben lesz rendelhető, pontos ára még egyelőre ismeretlen, de a hazai importőr tájékoztatása szerint nagyjából annyiba fog kerülni, mint a jelenlegi modell.