No, a 49. Korzikai rali minden bizonnyal arról marad emlékezetes, mert ilyen még nem volt, hogy mind a 12 szakaszát egyvalaki nyerte, és nem más, mint Sebastien Loeb. Az összeset, elképesztő. Akkor fölénnyel nyert, hogy az már megalázó a többiekre nézve. Egy elvileg "régi" autóval...
Loebnek a hazai siker még nem jött össze, eddig. Idei 9., pályafutása 19. futamgyőzelme. Előbbi rekordja durvítása (és hatszor ugye sorozatban nyert), utóbbi meg azt jelenti, hogy már a hatodik legjobb, és csupán héttel adós ahhoz, hogy befogja a hozzá hasonlóan szintén kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol Carlos Sainzot. És még egy félelmetes adat a Loeb-aktából: 14-ből 12-szer végzett dobogón, zsinórban 11-szer...
Na, ennyit erről, Loebről és a Citroënről, amely azzal együtt, hogy a korábban második, majd a hatodik helyen álló belga Francois Duval kiesett, szóval így is 30 pontosra duzzasztotta előnyét a konstruktőri meccsen a Peugeot-val szemben. Ezt is ezerszer leírtuk már, de arról van szó, hogy a szezon végén mindkét PSA-csapat kivonul, korábban egyhuzamban háom vébét nyert a Peugeot, most meg hármat a Citroën, hát így. Itt és most, Korzikán még nem pezsgőzhettek Frequelin legényei, na majd pár nap múlva, tuti.
Hiszen a Peugeot elbaltázta: a (persze, hogy dettó kétszeres világbajnok, 2000, 02) finn Marcus Grönholm hamar kiesett (váltó), az észt Markko Märtint helyettesítő helyi menő Nicolas Bernardi meg csak egy nyolcadik helyre, egy pontocskára volt jó a 307 WRC-vel. Mondjuk elsőversenyesként ez nem rossz, sőt.
A Ford bezzeg idei legjobbját adta - ez volt amúgy a Focus WRC 100. versenye, 60. dobogója. A finn Toni Gardemeister második (aszfalton tőle ez szenzációs), a cseh Roman Kresta ötödik lett, és kellett is ez a kékoválosoknak, mert a Subaru is remekelt. És ugye ők ketten csatáznak a gyártói bronzért - presztízs. Ja, tehát Subaru: harmadik a 2003-as világbajnok Solberg, negyedik Sarrazin. Ford-Subaru 93-89, szoros.
És kérem, a beszámolói sorban a következő nem a Mitsubishi, ahogy az szokott lenni, hanem a Skoda! Történt ugyanis, hogy a francia Alex Bengue szerződtetése bejött rendesen, hatodik lett, 2005-ös legjobbja a Skodának (McRae múltkor hetedik lett Walesben).
A top8-ba privátként még befért a fordos Pons, a Mitsubishi menői bezzeg kicsúsztak a pontos helyekről. Csalódás.
Egyébként 65 nevező volt, 57-en indultak, 40-en értek célba. Abszolútban az első pillanattól az utolsóig Loeb állt az élen, ennek megfeleően csak a Citroën és a Michelin könyvelhetett el szakaszgyőzelmet. JWRC-ben a hetesig a spanyol Dani Sordo (Citroën), aztán a San Marinó-i Mirco Baldacci (Fiat) vezetett, Sordo 7, a brit Kris Meeke 4, Baldacci 1 gyorsot nyert (azaz Citroën-Fiat 11-1), aztán mégis utóbbi állhatott a dobogó legfelső fokára... Ja, a Fiat a 2003-as San Remo óta nem győzött. Egyébként Baldacci mögött Sordo lett a második, a finn Katajamaki pedig a harmadik. Náluk, a junioroknál az a helyzet, hogy egy futam, ugye a katalán van vissza, Sordonál az előny a brit Wilks (Suzuki) előtt. Már csak ők ketten lehetnek bajnokok.
Volt kis eső, de csak kicsi, a Pirelli nem érhetett a Michelin nyomába, szűk hegyi kanyargózás, rengeteg néző, pár nap múlva újabb rali, katalán, az gyorsabb lesz, viszlát.
49. Korzikai rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) 3:35:46.7 ó (95 km/h)
2. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) + 1:51.7 p
3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 2:42.0 p
4. Sarrazin, Giraudet (francia, Subaru Impreza WRC) + 3:34.2 p
5. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus WRC) + 5:21.5 p
6. Bengue, Escudero (francia, Skoda Fabia WRC) + 5:27.8 p
7. Pons, Del Barrio (spanyol, Ford Focus WRC) + 5:41.8 p
8. Bernardi, Fortin (francia, Peugeot 307 WRC) + 6:32.1 p
9. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 6:37.8 p
10. Rovanperä, Pietilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 9:22.5 p
ki