A visszaesést az új üzemek építésének költségével magyarázták, de az értékesítés nagy növekedése alapján egész évre ismét javuló eredmények várhatók. Az üzemi eredmény 809,49 milliárd jenre csökkent 866,25 milliárdhoz képest, a forgalom 9,953 billió jenre nőtt 9,026 billióhoz képest, jelentették a cégnél pénteken.
Az egész üzleti évre pénteken 8,03 millió jármű eladását valószínűsítették a vállalatnál, a korábban jósolt 7,97 millió helyett. Úgy vélik, az Egyesült Államokban 2,55 milliót tudnak eladni ebben az üzleti évben - a korábbi vállalati előrejelzés 2,5 millióra szólt -, Japánban pedig 2,43 milliót, a korábban jelzett 2,42 millió helyett.
A Toyota tőzsdei értékre - 165 milliárd dollár - már most is a világ első autógyára, de jövőre az értékesítésben is megelőzheti az amerikai General Motorst, beleszámítva a japán gyártó érdekeltségeinek (Lexus, Daihatsu, Hino) forgalmát is.
A Toyota 11-12 százalékos gyártásnövelést tervez a jövő naptári évben a Toyota-márkából, ez 8,3 millió autó lenne, az érdekeltségekkel együtt pedig 9,2 millió autó eladására számítanak jövőre a cégnél. A most még vezető General Motors az előrejelzések szerint 9,1 milliós világméretű értékesítést célozhat meg.
A Toyota dolgát megkönnyíti, hogy nyereséges és bővítési terveit könnyen megvalósíthatja, szemben a veszteségeket halmozó General Motorsszal. Az idei év első háromnegyedében az amerikai cég 6,718 millió autót gyártott, és több mint 7 milliót adott el.