A regisztrációs adó módosítása hangsúlyt helyez a környezetvédelmi kritériumokra (az adótételt befolyásolja az, hogy milyen károsanyag-kibocsátási normát teljesít a motor). A törvénymódosítás bevezeti az avultatás intézményét (a jármű első forgalomba helyezésétől eltelt idő alapján, hónapokban számolva). Azaz: a teljesen új járműre meghatározott adótétel a törvényben írt mértékben csökken, arányosan a jármű korával. 25 év felett az avultatás 66 százaléknál áll meg.
A törvény hatályba lépésével megszűnik a nem adóalany személy által behozott használt gépjármű esetén érvényesülő, a nála fel nem merülő áfa terhet ellensúlyozó 1,25-ös (2006-tól 1,2-es) szorzó. Szintén fontos változás, hogy jövőre a regisztrációs adó kikerül az áfa-alapból, ám, hogy ne érje bevételkiesés a költségvetést, az adótételeket arányosan megemelték.