Az ütközés erejét tompító párnák ötlete ugyan már az ötvenes évek elején megszületett, ám akkor még nem állt rendelkezésre megfelelő műszaki háttér a megvalósításához, így csak 1967-ben kezdték el a légzsák fejlesztését a Mercedesnél. A kioldást elindító szenzorika és a mindössze 30 ezredmásodperces felfúvódási időt biztosító gázgenerátor megszületése a Mercedes-Benz mérnökeinek köszönhető. Ugyancsak az ő nevükhöz fűződik a légzsák szakadásálló szövetanyagának kifejlesztése, felfúvódási tulajdonságainak tökéletesítése, valamint annak megvalósítása, hogy a komplett rendszer elférjen a gépkocsi kormányában.
Több mint 250 ütközésvizsgálat, 2500 gurulószános kísérlet és 7 millió kilométernyi tesztvezetés után 1980-ra végre sorozatgyártásra éretté vált a légzsák, és még ebben az évben premierjét ünnepelte az S-osztályban az ugyancsak világújdonságnak számító övfeszítővel együtt.
Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság tapasztalati szerint a személygépkocsiban utazók közül minden harmadik személy a légzsáknak köszönhetően kerüli el a súlyos sérüléseket, és minden hatodik a halált. Csak az Egyesült Államokban 1987 óta 14 200 ember életét mentette meg e fontos biztonsági felszerelés.