Szokás szerint ez az Ausztrál rali is bőszen szedte gyári áldozatait. Még pénteken kiesett a tavaly és idén is verhetetlen világbajnok, a címvédő francia Sebastien Loeb (Citroën, az első helyről), a szintén kétszeres legjobb (2000, 02) finn Marcus Grönholm (a harmadikról), illetve a másik 307-es Peugeot-t hajtó svéd Daniel Carlsson is. (Plusz privát WRC-vel a fordos, német Warmbold, valamint a citroënes, spanyol Pons).
Szombaton aztán fel kellett adnia a versenyben vezető 2003-as világbajnoknak, a norvég Petter Solbergnek is, mert Subarujával padlógázon eltrafált egy szerencsétlen kengurut, megsérült a hűtő, nem tudta folytatni. Vasárnap meg az ezüstért csatázó, a Skoda Fabiával brillírozó Colin McRae nyelhetett nagyokat - az 1995-ös világbajnok (...) gépében kuplungot kellett cserélni, nem sikerült a megengedett időkorláton belül, és annyi. Hatalmas csalódás.
Korábban csapattársának, az utolsó raliján igyekvő német Armin Schwarznak is hasonló gondja volt, de nála 22 perc alatt megvolt... Blama. Ez lehetett volna a Skoda Motorsport legnagyobb sikere valaha, mármint az ezüst. Kár. Ja, és még vasárnap, az utolsó előtti gyorson a finn Toni Gardemeister is kiesett, az ötödik helyről, nem bírta a 2006-os Ford Focus WRC.
Na, ennyit a kiesettekről, és foglalkozzunk hát azokkal, akik beértek a célba, elsősorban persze Duvallal. A fiatal belgának tehát végre összejött, megannyi második hely után felölállhatott a dobogó legfelső fokára. A 26-ból csak négy gyorsot nyert, de folyamatosan übertempót ment, nem hibázott, kitartott, és szerencséje is volt - kábé ezek kellenek ahhoz, hogy valaki odaérjen. És Duval odaért, pályafutása első futamgyőzelme, gratula.
És ezzel hiába esett ki Loeb, a Citroënnek így is megvan a még újabb rekord, mert 11 versenyt egy szezonban még soha nem nyert egy kostruktőr. Hát ennek tudatában is lehet pihenni egy évet, meg a zsinórban három világbajnoki címmel a zsákban, meg úgy, hogy már most tudják, tudjuk, hogy 2007-ben visszatérnek, elvileg a C4-gyel. Várjuk.
Második Rovanperä, ilyet is rég rittyentett már a kiváló finn, idén először. Aki öt szakaszon volt a leggyorsabb, és aki alatt végre nem hullott szét a Lancer WRC. Az olasz Galliék ötödik helyezése révén parádésan zárt a Mitsubishi. Pódiummal, ahogy kezdték még a francia Panizzi fivérek monacói bravúrjával.
Harmadik az osztrák Stohl, aki privát Citroënt terelgetett, és aki így kétszer állhatott dobogóra, nem semmi. Ahová épp, csak nem mászhatott föl a helyi menő Atkinson - a subarus legény pedig mindent megtett, nem kevesebb mint kilenc szakaszt nyert. Ha pénteken nem hibásodott volna meg az Impreza váltója, hát akár győzhetett is volna, de felejtsük el a hákat, értelmetlen.
A további pontszerzők, akikről még nem volt szó: a cseh Kresta azért villantott a Fordnak, nem lesz ám rossz ez a 2006-os Focus WRC, miért is lenne az. Hetedik a spanyol Sola egy privát, 2005-ös Forddal (idei legjobbja), nyolcadik, pontosan záró lett ugye a skodás Schwarz bácsi. A Fordhoz még annyit, hogy Gardemeister és Kresta is autózott legjobb időt egy-egy szakaszon, meg aztán ez már zsinórban a 60. rali, hogy egy kékoválos gép pontot szerez, kalap le.
Versenyben a 2006-os Ford Focus WRC > képgaléria
PWRC: a vébés N-esek mezőnyében a japán Tosihiro Arai győzött, s lett bajnok Subaru Impreza WRX STi-vel. Arai háromszor volt már második, szóval igencsak megérdemelte a sikert. És fölényesen végzett az élen, és japánként először.
Hát, ennyit a 18., irtó gyors, baromi csúszós, szárazmurvás Ausztrál raliról és történéseiről dióhéjban, a következő oldalon röviden foglalkozunk a pilótákkal és a csapatokkal végeredményileg, hogy aztán számokban is megmutassuk, mi volt. Azzal pedig, hogy mi lesz, hogy lesz jövőre, természetesen késedelem nélkül tájékoztatjuk a kedves olvasót, amint bármi is kiderül, addig íme a 2006-os versenynaptár, lehet készülni, várakozással teli.
18. Ausztrál rali, végeredmény, élcsoport:
1. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 3:19:55.0 ó (106,7 km/h)
2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 52.9 mp
3. Stohl, Minor (osztrák, Citroën Xsara WRC) + 1:33.0 p
4. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 1:39.0 p
5. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 3:04.4 p
6. Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus WRC) + 3:09.0 p
7. Sola, Amigo (spanyol, Ford Focus WRC) + 6:17.4 p
8. Schwarz, Wicha (német, Skoda Fabia WRC) + 8:04.3 p
9. Arai, Sircombe (japán, új-zélandi, Subaru Impreza WRX) + 15:43.2 p