Nem is olyan rég a Mitsubishi és a Skoda gyári csapata is engedményben részesült, utóbbi vezetősége végül mégis arra az elhatározásra jutott, hogy nem vállalja be a 2006-os WRC-szezont. A konstruktőri versengésbe tudniillik csak azok szállhatnak be, aki az összes futamon rajthoz állnak. Na ez alól kapott felmentést az említett két csapat - aztán a Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda csak bedobta a törülközőt. Mondván ez a legolcsóbb módja annak, hogy fenntartsa a márka jelenlétét a sorozatban.
Mert privát egységeket támogat: a hírek szerint például a cseh Jan Kopeckyék a legutolsó fejlesztésű Fabiával nyomulnak majd, illetve az osztrák Raimund Baumschlager (a Red Bull hathatós segítségével) is szeretne két autóval legalább tíz versenyen elindulni. Mint csapatvezető. Egyik pilótája minden bizonnyal a mindössze 21 éves Andreas Aigner lesz, a másik kocsiba pedig még temérdek a pályázó.
A Skoda 2005-ben hatból hatodik lett csúnyán lemaradva, legtöbbször csak statisztálva, de néhányszor kiváló részeredményeket elérve. A szezonzáró Ausztrál ralin az 1995-ös világbajnok skót Colin McRae majdnem szenzációt okozott, végül pechére dobogós helyről kellett kiállnia...
Ugyanis a PSA és most már a Skoda gyári kiszállásával csupán három konstruktőr maradt teljes mellszélességgel: a Ford, a Subaru és a Mitsubishi. A Ford és a Subaru felállása már ismert, a Mitsubishié még nem, tudjuk ezenkívül, hogy lesznek privát Citroenek, Peugeot-k, Fordok, talán Subaruk... és Skodák. De sok neves és már nem egyszer bizonyító pilótának még nincs állása (ülése) - jelenleg ez a helyzet, nem kevés a kérdőjel (és bő egy hónap múlva már jön is a Monte):
Ford: Grönholm, Hirvonen (Märtin?)
Subaru: P. Solberg, Atkinson, Sarrazin
Mitsubishi: Galli?, Rovanperä?, Panizzi?, Gardemeister?
Citroen: Loeb, Pons, Duval?, Sordo?, Stohl?
Peugeot: Warmbold?, H. Solberg?, Carlsson?, Bernardi?
Skoda: Aigner, Paasonen?, Tuohino?, Bengue?, H. Solberg?, Carlsson?, Kopecky?, McRae?, Meeke?, Duval?
Ford: Warmbold?, Katajamaki?, Märtin?
Subaru: Vovosz?, Sohlberg?