Szerda hajnalban Provance-ból rajtolt a Budapest-Bamako 2005 mezőnye. A verseny eddigi leghosszabb szakaszát, 1124 km-t teljesítették a versenyzők, mire megérkeztek a spanyolországi Murciába. Kiszabadulván a hideg, havas télből végre szikrázó napsütésben, száraz utakon haladt a mezőny. A nap folyamán semmilyen incidens nem történt, leszámítva, hogy a Villám Géza és Dulai Zoltán által vezetett 00-s rajtszámú felvezető autó továbbra is technikai problémákkal küzdött.
A Lada Nivának ezúttal az önindítója romlott el, aminek következtében minden autópályadíj-fizető kapunál lefulladt a motor. Még éjfélkor sem értek be a célba, ezért a két versenyző úgy döntött, hogy autóstoppal folytatja útját, és a Ladát az A7 autópálya mentén hagyja mint az első Budapest-Bamako autóverseny emlékművét.
A szerdai futamon ismét a Moslék.hu csapata volt a leggyorsabb Audi A4 26V6 Quatrójával, második a szintén audis Tiba Tamás, míg a harmadik a Viky Team csapata lett a Nissan Pathfinderrel. A szlovák off-road versenyző Jurij Ulrich a negyedik helyen ért célba, és a trabantosok is 12 órán belül teljesítették a távot. A Low Budget díjra hajtó Truppauer Hümér Rohambrigádról napok óta nincs hír.
A szervezők által Fapados Dakarnak nevezett kalandtúra mezőnye 7632 kilométer megtétele után, január 9-én érkezik meg Mali fővárosába. A viadalon bármilyen autóval el lehetett indulni.