Január 4-én ismét remek hangulatban és ismét müezinek kánonjára virradt a Budapest-Bamako mezőnye Nouadhibou városában. Az észak-mauritániai kikötővárost szinte megszállták a vállalkozó kedvű magyarok. Reggel a kötelező biztosítást és a Banc Darguin Nemzeti Parkba szóló belépőt kellett kiváltani. A legtöbben kedden szembesültek először a harmadik világbeli bürokrácia útvesztőivel. Azonban ezek a viszontagságok szerves részét képezik a Budapest-Bamakónak. A gyors helyzetfelismerés és nyelvtudás komoly előnyt jelent. Ennek ellenére mindössze egyetlen csapat beszél franciául.
A szerdai nap abban is különleges volt, hogy két részre oszlott a csapat. A kétkerék-meghajtásúak Nouakchottba mentek aszfaltúton. A versenyzők célja a Nouamghar nevű halászfalutól 10 kilométerre délre egy homokdűne volt a tengerparton. A vállalkozó szellemű amatőrök a sivataggal is megpróbálkoztak, de a homoktenger hamar meghiúsította álmaikat. Többen ma ébredtek csak rá, hogy a sivatagnak a fele sem tréfa. A homokba merült Opel Corsák, Audik és Mercedesek furcsa látványt nyújtottak a nomád tevepásztoroknak.
A versenykategóriában induló és eddig fölényesen vezeto Lajos "Cupák" László szintén nyakig süllyedt a homokban, majd miután kiásta magát, két másik pórul járt versenytársán is segített. Majd az első leendő alkalommal menekült a homokból és tért vissza a biztonságot jelentő betonra. Cupák a tengerpartról megpróbálta megközelíteni az előző esti célpontot, de nem sikerült a az Audinak a körülmények felett úrrá lenni.
Az elpusztíthatatlan 00-ás felvezető autó ágyúgolyóként repült be a sivatagba, és rekordidő alatt nemcsak teljesítette a távot, hanem az utat is mutatta motorosainknak. Király László és Horváth András Zoltán legények voltak a dűnéken. Egy kisebb incidens csak akkor keserítette meg átmenetileg a hangulatukat, amikor Király László oldalról belerohant az előtte elakadt társába. Egyikük sem sérült meg.
A legizgalmasabb napja a 41-es Land Rover Defender sofőrjének, Tony Yemmnek volt, akit reggel tiltott filmezésért letartóztattak a rendőrök. Az angol résztvevőt rövid fogvatartás után szabadon engedték. Néhány órával később eltörte a kezét, amikor Tiba Tamás homokban rekedt Audiját próbálta menteni. "Valaki a nagy kapkodásban a csuklómat kezdte el tolni és nem az autót" - mondta Tony. A 37-es Toyota navigátora, Dr. Marton Ferenc állatorvos a helyszínen ellátta a sérültet, aki törött csuklóval teljesítette a napi etapot.
A szerda esti célba mindössze hat jármű érkezett be sötétedés előtt. A versenyzők közül a Viky Team szemtelen fölénnyel utasította maga mögé a többieket. A második helyen többórás hátránnyal a szlovák Ulrich házaspár futott be. A többiek holléte este 9-kor még teljesen ismeretlen volt. Hajnali kettő körül befutott még három, túra kategóriában indult autó és Kádár Balázs, aki quaddal teljesítette az etapot. A versenyzők közül Ulrichék és a Viky Team kivetelével senki nem ért be a célba, ami egyben a másnapi rajt is lett volna. Ők két etapot buktak el így.
A szerdai táborhelyet csak a tengerpartról lehetett megközelíteni, és akkor is csak apály idején. Sokan a dagály érkeztével is még a dűnékkel harcoltak. Ezek a csapatok kénytelenek voltak a sivatagban vesztegelni. Ez az éjszaka sokaknak hátborzongató volt. A bizonytalanság és az a tény, hogy a sivatag különbözo részein ragadt csapatok nehezen tudtak egymással kapcsolatba lépni, csak tovább borzolta az idegeket. A hivatalos célba érkezettek az éjszakát a Atlanti-óceán és a Szahara lélegzetelállító találkozásánál töltötték a csillagos ég alatt.
Csütörtök reggel már mindenki kijutott a homok börtönéből, és útban volt Nouakchott felé. Többeknek ismét útját állta a dagály. A 06-os autó csütörtökön déli 12-kor bejelentette rádióján, hogy elege volt abból, hogy az "autójával szörfözik, és inkább megvárná a délutáni apályt." A dagály komoly veszélyeket is jelenthet, mert elmoshatja az autót, hiszen a sivatag felé nem lehet menekülni.
Nouakchottban, a tengerparton táborozott este a Budapest-Bamako mezőnye. Sokaknak a csütörtök pihenőnap volt, amikor járműveiket rendbe tehették, és kiheverhették az elmúlt napok megpróbáltatásait. A 39-es autó legénysége, akik aktívan küzdenek a Teréz Anya Jótékonysági Díjért, játékokat és ruhákat osztottak hátrányos helyzetű mauritániai árváknak.
Közösen ünnepelte a mezőny a szaharai átkelést. A kecske- és tevehús-sütéses partin részt vesz a helyi mali nagykövetség teljes apparátusa, akik mali vendégszeretettel üdvözölték a Bamakóba tartó magyarokat.
Pénteken búcsút int a társaság a sivatagnak, és elindul fekete Afrika szíve fele. Az etap célja Kiffa városa, a szavannák kapuja.