Ezek a problémák pedig emígy festenek: 1.: undorító drágaság van, és a többségnek elérhetetlen már egy ilyen autó is, 2.: a forradalmi turbódízelek jogos eluralkodásával egy sima, "csak" erős és kultúrált benzinmotor már-már avíttnak hat.
1 + Tesztautónk, a Mazda6 Sportkombi 2.3i GT alapára 8.149.900 Ft. Mondja valaki, hogy ez nem sok pénz (és most ne viszonyítson)! Elképesztő. Ennyibe kerül manapság Magyarországon egy középkategóriás, gazdagon fölszerelt, minőségi személygépjármű. Hát nem borzasztó? És ebből 1.380.000 forint a regisztrációs adó...
2 + A hamarosan piacra lépő, turbós MPS-t leszámítva ez a 2.3-as blokk a Mazda6-ba kapható legizmosabbik, de. De a kétliteres olajosokkal sokkal kényelmesebben, rugalmasabban vezethető a kocsi. 166 lóerő, 207 Nm, 209 km/h-s végsebesség és 9,2 másodperces gyorsulás szemben az erősebbik, High Power dízel adataival: 143, 360, 201, 9,8. Igen, az a 360-as érték a döntő (2000-es fordulattól). Meg a fogyasztás (gyári átlagban 8,8 vs. 6,1).
Hát igen. Egy ilyen pazar Mazda6 Sportkombiba már 6 millió alatt beülhetünk, ezért a pénzért 1.8-as, 120 lovas benzinmotort kapunk TE felszereltséggel. Már ez is több mint gazdag. A kéliteres, 147 lóerős felára ehhez képest 550 ezer forint, tesztpéldányunké pedig ugye 2,2 millió. A szintén GT csomagos 143 lóerős dízel ára 51 ezer és még 100 forint híján 8 millió.
A szintén sportkombis Laguna-teszt összehasonlító táblázatát most is érdemes átböngészni, íme. Ebbe mondjuk valamiért az összkerekes Mazda6 "nevezett". Lényeg, hogy ez van, ez az az árkategória, amiben gondolkodhatik az, aki egy ekkora és így csomagolt és ilyen erős, benzinmotoros gép után vágyódik.
De ez nem a Mazda (meg a többiek) hibája. Persze, jó lenne, ha például a japánok egyik pillanatról a másikra azzal rukkolnának elő, hogy a magyar piacon forgalmazott modelljeik árából akciósan levesznek egy nullát, hihi. Erre azért ne nagyon várjunk. Gyűjtögessünk szépen, vállaljunk hitelt, számíttassuk be 626-osunkat vagy akármi mást, örököljünk, nyerjünk a lottón. Meg fogja érni. A Mazda6 etalon, az egyik legjobb.