Március elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be az SX4, a Suzuki összkerékmeghajtású szabadidőautója - ezt eddig is tudtuk. Azt meg csak sejtettük, hogy nem hiába sugdossák: a Suzuki nem elégszik meg a JWRC-vel, de a ralielitbe, a WRC-be készül.
Míg az Ignis vagy a Swift nincs, az SX4 van 4 m hosszú, ami feltétel...
A Super1600-as autók különbajnokságát, a JWRC-t 2004-ben a svéd PG Andersson nyerte Ignisszel, amelyet tavaly leváltott a Swift, de nem sikerült vele a címvédés. Az eddigi egyetlen idei versenyen, hazájában Andersson győzni tudott a "mi autónkkal".
A friss hír pedig az, hogy 2007 nyarán már be is vethetik a Suzuki WRC-t, amely állítólag az SX4 alapjaira épül. Ez olyan szempontból is fontos, hogy ezek szerint szó nincs a méregdrága WRC-kategória (2 literes, turbós, 300 lóerős gépek) megszüntetéséről (és a Super2000-es osztály bevezetéséről), hiszen akkor nem "pattogna" a Suzuki...
Jelenleg a JWRC-ben ralizik a Suzuki, 1.6-os szívó Swifttel
Jövőre talán a Hyundai is visszatér, s meglátjuk, hogy a tavalyi szezonban egymás után elköszönő Citroen, Peugeot, Skoda, Mitsubishi gyári négyesből ki gondolja meg magát. A világbajnok Citroen mondjuk már jelezte, hogy a Xsara-pótló C4-essel támad...
Hogy kik vezetnék majd a Suzuki WRC-ket, persze még nem tudni, az említett uraknak jó esélyük van rá. Korábban a kétszeres világbajnok, finn Grönholmot már hírbe hozták a Suzukival, no de "Magic Marcus" pillanatnyilag épp sikert sikerre halmoz az új Forddal.
A Super1600-as Ignisekkel már tarolt a Suzuki
És, hogy Andersson és Wilks mind a 16 idei futamon indul, gyűjti a tapasztalatokat, az is a Suzuki komoly terveiről szól...