Mind a hazai szaksajtó, mind a nemzetközi bemutatóra elcipelt SX4-tesztflotta nagy utat tett meg Magyarországról, hogy a Párizs melletti Disnleyland szállodája előtt végre egymásra találhasson. A kissé giccsesre sikeredett amerikai környezetből kiszakadva a tesztvezetés szerencsére már a közelben fekvő gyönyörű francia vidéken folyt, amely remek sajtjairól, de még inkább világhírű pezsgőmárkáiról híres. Összefüggés ott van a dologban, hogy a pezsgő leginkább szőlőből készül, a szőlő meg szereti a napsütötte dombokat, a dombok között pedig az út jó eséllyel kacskaringós, némi szintkülönbség is akad, így a szőlő és a szőlősgazdák után az autóbolondok érzik itt a legjobban magukat.
Az új SX4-ről annyit illik tudni, hogy Esztergomban készül a már korábban bemutatott Fiat Sedicivel egy gyárszalagon, idén mintegy 60 ezer darabos mennyiségben, ám ennek csupán kétharmadára kerül Suzuki márkajelzés, a többi megy a Fiat-szalonokba. A modellhez két benzines és egy dízelmotor rendelhető, az előbbi kettő a Suzuki saját darabja, míg az 1,9-es dízelmotor (120 LE/280 Nm) a Fiat-együttműködés gyümölcse.
Hogy a dolog ne legyen ilyen egyszerű, az SX4 összkerékmeghajtással is rendelhető, ám ez esetben csak a dízel vagy a nagyobbik, 1,6 literes benzinmotor (107 LE/145 Nm) választható. Az 1,5 literes benzines - habár tudásban (99 LE/133 Nm) alig marad el az 1,6-ostól - megmarad a kétkerekes alapmodell alapmotorjának, és ennek a szép románcnak az eredménye a már emlegetett 2,7 milliós árcédula. Ha már így beleszaladtunk az anyagiakba, álljon itt a legdrágább modell ára is: a nem kevés extrával kitömött összkerekes, 1,9-es dízelmotorral szerelt változat 5,1 millió forint GS felszereltséggel, de ezekről bővebben később.
A 4x4-es SX4 nem csupán fejlett hajtásláncában tér el az alapkiviteltől, hanem fizimiskájában is, ugyanis megkapta a szabadidőautókra jellemző összes kötelező cicomát. Ennek szellemében vastag műanyag védőcsík fut végig az összkerekes változat alján, beleértve a kerékjárati íveket is, de jutott műanyag védőelem az ajtók oldalára, illetve a lökhárítók aljára is. Ezeket szép ezüstszínűre fényezték középen, hogy szebb legyen az összkép, védeni ugyan nem fogják motort vagy a kipufogót a tereptárgyaktól, de hát - mint Honda Oszamu, az SX4 program főmérnöke a prezentáción elmondta - az SX4 4x4 nem sárdagasztásra született, csupán a mindennapos közlekedést lehet vele megkönnyíteni, ha leesik a hó, vagy hirtelen elfogy az aszfalt.
Az összkerekes változat praktikumát gyári tetőcsomagtartó-sínekkel toldották meg, a prezentációs vetítésen ezeken hiperdrága bicajokat és snowboardokat cipelt a potenciális célközönség, de bizonyára remekül lehet rajtuk majd létrát, Anikó-ülőgarnitúrát vagy éppen egy fél marhát szállítani.