Mi lehetett az oka, hogy az ausztrál helyszínre esett a szervezők választása?
Azt hiszem egyrészt az időjárási tényezőknek köszönhető a Suzuki helyszínválasztása, másrészt pedig Phillip Island mindig nagy kihívásokat támasztott a versenyzőkkel, és természetesen a versenymotorokkal szemben is. Rendkívül technikás, nehéz pályáról van szó. A Superbike Vb második fordulóját itt rendezték a napokban, úgyhogy gondolom ez is szerepet játszott a dologban.
Az ilyen sajtóbemutatókra általában meghívják a motorsport prominens személyiségeit is. Kikkel találkoztál?
Igen, a Suzuki az újságírókon kívül minden évben meghívja a számára fontos és ismert személyiségeket, illetve lehetőséget ad az importőreinek arra, hogy ők válasszanak ki ilyen embereket, és utaztassák ki őket egy-egy bemutatóra. Az előkelő listán olyan nevek szerepeltek, mint Andy Meklau a német bajnokság második helyezettje, illetve Kevin Schwantz, aki már régebb óta nagyon nagy egyénisége a Suzukinak. Nem véletlen, hogy ő világbajnokságot tudott nyerni a Suzukival annak idején, igazi megszállott, csak a győzelem számít... Schwantz, amúgy gyakorlatilag minden GSX-R-rel kapcsolatos eseményen jelen van, az ő neve és a márka nagyon erősen kötődnek egymáshoz.
Hogyan zajlott a tesztelés?
A teszt végeredményben egy nyolc napból álló tesztsorozat volt, ahová a világ szinte összes motros magazinjának újságíróját meghívták, és harmincfős csoportokba osztva két-két napos teszt keretén belül lehetett a motorokat kipróbálni. Egyik nap a 600-ast, a másik nap, pedig a 750-est. Az időjárás rendkívül kegyes volt a résztvevőkhöz és a szervezőkhöz, mivel egyetlen napot sem kellett elhalasztani eső miatt. A teszt első napján 35 fokos rekord meleg volt, ami nem csak azért volt kellemes, mert a hosszú tél után egy kis felüdülést jelentett, és lehámlott az orrunkról a bőr, hanem azért is, mert olyan körülmények között tudtuk tesztelni a motorokat, amilyen körülmények az északi féltekén majd csak nyáron várhatóak.