A Nissan megpróbálkozik egy saját, követési távolság betartását segítő rendszer fejlesztésével. A japán gyár nem törődik a Mercedes-Benz emlékezetes fiaskójával, és olyan rendszert fejleszt, amely nem csupán figyelmezteti a vezetőt, de be is avatkozik, ha veszélyes mértékűnek ítéli meg a követési távolság csökkenését.
A radarhullámokat kibocsátó érzékelőket az első lökhárítóban helyezik el, és ennek segítségével határozzák meg a két jármű közötti relatív sebességkülönbséget. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy a követési távolság csökken, akkor nem csupán figyelmeztető lámpa gyullad fel, de az autó felfelé tolja a gázpedált is, így jelezve a vezetőnek, hogy lassítson.
A figyelmeztető lámpával együtt a rendszer hangjelzéssel is figyelmeztet, valamint aktiválja a fékrendszert, ha a vezető levette a lábát a gázpedálról.
Egyelőre nincs hír arról, hogy a Nissan melyik modelljében veti be elsőként a követési távolság betartását segítő elektronikát. A rendszer működési elve alapján úgy tűnik, hogy nem csupán vészhelyzetekben lehet majd alkalmazni, hanem csúcsforgalomban való araszoláskor is.