A japán Subaru autógyár eddig főleg a szimetrikus összkerékmeghajtásáról és turbóval megbolondított boxermotorjairól volt híres, ám a cég kínálatából eddig hiányzott más meghajtási alternatíva, például dízelmotor vagy hibrid hajtáslánc. A cégcsoport elnökének, Kyoji Takenaka bejelentése szerint utóbbi technológiát a Toyota fogja szállítani a Fuji Heavy Industriesnek, míg a dízelmotorok kifejlesztését saját berkeken belül végzik a Subarunál.
Erre a lépésre azért van szükség, mivel az Európában óriási darabszámban eladott dízelautók a világ más meghatározó piacain - például Amerikában és Kínában - is kezdenek "divatba jönni" az egyre magasabb benzinár miatt. Kyoji bejelentése szerint a dízelmotorok várhatóan 2007 vége felé jelennek meg a piacokon, és elsőként az egyik legnagyobb darabszámban eladott Legacykban tűnhetnek fel a gázolajos motorok.
Az eddigi információk alapján az új dízelmotorok egy futószalagon készülnek majd a benzines erőforrásokkal, amelynek oka a költséghatékonyság és az, hogy az új blokkok is kompatibilisek legyenek a Subaru különleges összkerekes hajtásláncával. A közös gyártósorból adódóan jó esély van arra, hogy a dízelmotorok hengerei is boxer-elrendezésben lesznek beépítve, azaz egymással szemben, így részben megmaradna a legendás Subaru-hangzás.