Kaotikus körülmények között vette kezdetét az Ausztrál Nagydíj, ahol már a felvezető körben történtek furcsaságok. A hűvös, poros aszfalton a versenyzők cikázva melegítették abroncsaikat, amikor a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya a célegyenes előtti kanyarban megpördült, keresztbeállt, és az egész mezőny megelőzte. Aztán a második helyről rajtoló Giancarlo Fisichella integetve jelezte, hogy valami baj van autójával, így újabb felvezető kör vette kezdetét. Az olasz pilóta a boxból várhatta a rajtot, Montoya viszont visszatérhetett az ötödik pozícióba.
Button jól kapta el a rajtot, ám Alonso nála is jobban. A spanyol kis híján meg is előzte a Honda versenyzőjét, ám hatalmasat fékezett a külső íven, és maga elé engedte a britet. A mezőny ezúttal nem úszta meg az első kanyart. Az első kieső a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa volt, aki az első kanyarban akadt össze Rosberggel és Kliennel, majd a gumifalba csapódott. A Williams versenyzője leszakadt hátsó szárnnyal tért vissza a boxba, ám mivel autója oldallemeze is komolyan megsérült, a fiatal pilóta a futam feladására kényszerült.
Még az első körben összeakadt Jarno Trulli és David Coulthard, az incidenst az olasz Toyotája bánta. Fisichella eközben a boxból rajtolva kezdhette meg a felzárkózást, ám már az első kanyarban megpördült. Nem kellett sokat várni, és a biztonsági autó a pályára gördült a Massa-féle roncsok eltakarítása miatt.
Az új rajtot fantasztikusan kapta el Alonso, aki rátapadt Buttonra, és a célegyenes után sikeresen megelőzte. A brit pilóta szemmel láthatóan küszködött az abroncsaival, így kis híján Räikkönen is átlépett rajta. Többen is előzgettek, miközben Alonso komoly előnyre tett szert az élen. A spanyol pilótának azonban nem volt szerencséje, mert Christian Klien első körben megsérült Red Bullja minden előzetes jelzés nélkül kitört, és nekivágódott a falnak, ami miatt a biztonsági autó ismét megfogta a mezőnyt.
A nyolcadik körben újra szabaddá vált az út, Button meg ismét pórul járt. Alonsóhoz hasonlóan Kimi Räikkönen is simán elment a brit pilóta mellett, aki a harmadik kanyarban még kakaskodott a finnel, ám visszaállt a harmadik helyre.
Tíz kör után így nézett ki az első nyolc sorrendje: Alonso, Räikkönen, Button, Montoya, Webber, R. Schumacher, Heidfeld és M. Schumacher - aki az első etapban meglepő módon a két Toro Rossóval harcolt.
Időközben Liuzzi megelőzte a szemmel láthatóan küszködő Schumachert, míg a mezőny hátsó régiójában Szato a Super Agurival a tizenharmadik helyen autózva igencsak megnehezítette Rubens Barrichello és David Coulthard életét, akik egyszerűen képtelenek voltak támadási pozícióba kerülni a japánnal szemben. Az élen Alonso tovább növelte előnyét Räikkönennel szemben, akit tisztes távolságból követett a pole-ból rajtoló Jenson Button.
Az élmezőny tagjai közül Juan Pablo Montoya hajtott ki elsőként a boxba. A kolumbiai versenyző a 18. körben vételezett üzemanyagot, egy körrel később Jenson Button és Ralf Schumacher követte. A boxból rajtoló Fisichella is meglátogatta szerelőit, miközben Montoya az első kiállásokat követően sikeresen megelőzte Buttont. A 20. körben az élen autózó Alonso is kiállásra szánta el magát, egy körrel később Räikkönen következett.
Időközben a hazai hős, a Williams ausztrál pilótája, Mark Webber vette át a vezetést, aki nem sokáig örülhetett, hiszen autója a 23. körben megadta magát, így kiállásra kényszerült. Ezzel a BMW versenyzője, Nick Heidfeld vette át a vezetést. A német versenyző honfitársával, Michael Schumacherrel együtt a 25. körben látogatott ki a boxba üzemanyagot és új gumikat vételezni.
Heidfeld nagy meglepetésre Button elé ért vissza, így az első kiállásokat követően az élmezőny a következőképp nézett ki: Alonso, Räikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, M. Schumacher, Villeneuve, R. Schumacher, Liuzzi és Fisichella.
Michael Schumacher rohamléptekben zárkózott fel az ötödik helyen autózó Buttonra. A 33. körben a Ferrari hétszeres világbajnoka olyan keményen nyomta, hogy a célegyenesre ráfordító kanyart túlságosan szélesen vette, a kerékvető megdobta, és a szalagkorlátnak vágta autóját. A biztonsági autót immáron harmadszor küldték ki a pályára, a csapatok kihasználva a lehetőséget, letudták utolsó kiállásaikat.
Mivel Räikkönen autóján orrkúpot cserélt a csapat (eközben Montoya meg várakozni kényszerült), Heidfeld bejött a második helyre az élen autózó Alonso mögé. Őket Räikkönen, Button, R. Schumacher, Montoya, Fisichella és Villeneuve követte a biztonsági autó mögött körözve.
A mezőnyt a 37. körben engedte el a biztonsági autó. Alonsónak jól jött a két Midland botladozása, akik egyszerűen nem eszméltek rá, hogy a célegyenes előtt nem tudják elengedni a mögöttük autózókat. Hatalmas volt a torlódás, aminek meg is lett az eredménye: Liuzzi nekivágta autóját a gumifalnak, így a biztonsági autó egy körrel később ismét pályára gördült.
A 40. körben újra elrajtolt a mezőny. A Midland versenyzői most sem voltak a helyzet magaslatán, ám Räikkönennek sikerült a célegyenes végén megelőznie az őt feltartó Monteirót. Az első nyolc sorrendje 18 körrel a futam vége előtt a következőképp nézett ki: Alonso, Räikkönen, R. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve.
Alonso hat tizedre növelte előnyét Räikkönennel szemben, miközben a finn csapattársa, Montoya keményen támadta a harmadik helyen autózó Ralf Schumachert. Michael Schumacher után a kolumbiai versenyző is szélesen vette az utolsó kanyart, és német kollégájához hasonlóan ő is kirongyolt a kerékvetőre, amely komolyan megdobta autóját. Bár Juan Pablo fantasztikusan fogta meg a cikázó autót, azonnal félreállt, ugyanis megsérült McLarenje.
A futam végén az ötödik helyért komoly küzdelem alakult ki Jenson Button és Giancarlo Fisichella között, ám a brit versenyző tartani tudta az olaszt. Legalábbis úgy nézett ki...
Alonso fantasztikus teljesítményt nyújtva megnyerte a szezon harmadik megmérettetését, amellyel tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben. A spanyol pilóta mögött a verseny leggyorsabb körét a legvégén megfutó Kimi Räikkönen, és hatalmas meglepetésre - az első két futamon komoly gondokkal küszködő Toyotával - Ralf Schumacher futottak be. Őket Nick Heidfeld követte a negyedik helyen.
Az utolsó pillanatokra is maradt még esemény, ugyanis Jenson Button autójának motorja az utolsó kanyarban hatalmas lángcsóvát eregetve megadta magát, így Fisichella megörökölte tőle az ötödik helyet. Mivel a brit pilóta el sem jutott a célvonalig, a hatodik helyen Villeneuve ért be Rubens Barrichello és Scott Speed előtt. Elvileg pontot szerzett tehát a Toro Rosso, a kilencedik David Coulthard viszont állítja, hogy az amerikai sárga zászló alatt előzte meg. A skót szerint ezt bizonyítani is tudják, így az újonc 25 másodperces büntetést kaphat.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1. Alonso - Renault (M) 1:34:27.870
2. Räikkönen - McLaren-Mercedes (M) +1.829
3. R.Schumacher - Toyota (B) +24.824
4. Heidfeld - BMW-Sauber (M) +31.032
5. Fisichella - Renault (M) +38.421
6. Villeneuve - BMW-Sauber (M) +49.554
7. Barrichello - Honda (M) +51.904
8. Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) +53.983
9. Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) +1:18.817 - 25 másodperces büntetés
10. Button - Honda (M) +1 kör
11. Albers - MF1-Toyota (B) +1 kör
12. Szato - Super Aguri-Honda (B) +2 kör
13. Ide - Super Aguri-Honda (B) +3 kör
Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:26.045 (57. kör)
Kiesett:
Montoya - McLaren-Mercedes (M) 47. kör
Monteiro - MF1-Toyota (B) 43. kör
Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 39. kör
M.Schumacher - Ferrari (B) 34. kör
Webber - Williams-Cosworth (B) 24. kör
Klien - Red Bull-Ferrari (M) 6. kör
Trulli - Toyota (B) 2. kör
Rosberg - Williams-Cosworth (B) 2. kör
Massa - Ferrari (B) 2. kör
Faludi Zoltán, F1hírek