Minden rossznak egyszer vége szakad, csak türelmesen kell várni. A motokrossz világbajnokság rendezése szempontjából sajnos hosszú - kerek egy évtizedes - volt ez a várakozási idő. Utoljára 1996. május 19-én, a méltán híres cserénfai pályán láthattuk a világ legjobbjait, a 125-ös géposztályban. A 2x40 perces futamokból álló versenyt a mára sztárrá nőtt Sebastien Tortelli nyerte Kawasakival, második Paul Malin, harmadik Frederic Vialle (mindkettő Yamaha) volt.
Pár évvel e jeles esemény előtt, 1993-ban, a 250-es nagymenők felejthetetlen ugratásait láthattuk ugyanitt. A versenyt akkor (3x25 + 2 kör) a Yamahás Donny Schmit nyerte. 1991-ben olyan sztár is járt itt, mint a ma kilencszeres világbajnok Stefan Everts, aki akkor még Suzukit hajtott.
Aztán 1996 után sajnos szépen elcsendesedett minden körülöttünk. Rendeztek ugyan Eb-futamokat Piliscséven, a Hungaroringen is elkészült egy pálya, de ez még kevés volt, mivel nem volt megfelelő anyagi háttér és a körülmények sem voltak éppen ideálisak, ezért a vb-rendezés lehetősége egyre távolodni látszott.
Szerencsére mindig vannak olyan emberek, akik nem törődnek bele a kilátástalannak tűnő helyzetbe. Ilyen Epres Pál, a Nyári Pál SE elnöke, Weisz Lajos, a többszörös Magyar Bajnok junior versenyző, Weisz Márk édesapja, és ilyen a sportág nagy öregje, a VEGA Motorsport Klub vezetője, Kökényesi György is.
A Nyári Pál SE nyáregyházi területe az utóbbi néhány év alatt hobbymotorozásra alkalmas földkupacokból profi versenypályává nőtte ki magát. Modern kiszolgáló-épület, jól karbantartott pálya, és könnyű elérhetőség jellemzi a létesítményt, mely az M5-ös autópályától néhány percnyi autóútra található, a 405-ös főút mellett.
Az egyre szépülő pályán tavaly áprilisban 125-ös Junior Eb-t rendeztek, és a magas színvonalú lebonyolítással felhívták magukra a nemzetközi szövetség figyelmét. A zsűri elnöke már a helyszínen bejelentette, hogy a pályát magasabb szintű, akár világbajnoki eseményekre is alkalmasnak találja, és erről beszámolt a FIM és az UEM felé. Nem kellett sokáig várni, és a négy pályázó között kihirdették a végeredményt: az MX3 vb futam rendezési jogát három évre Magyarországnak ítélték oda. A verseny május 7-i időponttal került be a naptárba, és ráadásként még egy 125-ös Eb futammal is kiegészítették.