A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNPupp Réka
12:50CselgáncsOdette Giuffrida-Reka Pupp
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Rossi századik MotoGP futama következik

Vágólapra másolva!
Valentino Rossi, a Camel Yamaha csapat olasz pilótája Törökországban karrierje újabb mérföldkövéhez ér, hiszen a vasárnapi futam Rossi századik versenye lesz a királykategóriában.
Vágólapra másolva!

A hétszeres olasz világbajnok és csapattársa, Colin Edwards hamarosan útra kelnek az Ankarától északnyugati irányban, mintegy háromszáz kilométerre fekvő Istanbul Park versenypályára. A két pilóta reméli, hogy építeni tudnak a tavalyi verseny tapasztalataira, amelyen a második és a hetedik helyet érték el. A versenyt akkor az olasz Marco Melandri nyerte Hondájával.

Az idei szezon harmadik futama egyben Rossi 160. versenye lesz a világbajnokságon (mindhárom kategóriát egybevéve) 1996-os malajziai debütálása óta a legkisebb versenyosztályban. Azóta 80 versenyen sikerült diadalmaskodnia, legutóbb két hete, a katari versenypályán. Ezzel az első helyezéssel Rossi beérte Mick Doohan 54 királykategóriában szerzett győzelmét, kettejüket most már csak Giacomo Agostini előzi meg, aki 68 futamgyőzelmet tudhat magáénak a legmagasabb versenyosztályban.

Az Istanbul Park nevű versenypályán tavaly októberben rendeztek először világbajnoki futamot. A pálya tervezője a kiváló német építész, Herman Tilke, akinek a sepangi, bahraini és a shanghaji pályák kitűnő vonalvezetését is köszönhetjük. Az 5,378 km hosszú pályán 14 kanyar van, ebből 8 bal és 6 jobb kanyar, és a philip island-i pályához hasonlóan itt is az óramutató járásával ellentétes irányban folynak a versenyek.

A losaili pályához hasonlóan Isztanbulban is több kanyart terveztek híres kanyarok mintájára, így például mintául vették a 'Senna Esses'-t Sao Paolo-ból, a 'Spoon Curve'-t Suzukából vagy például Spa híres 'Eau Rouge' kanyarját. A nézők teljes mértékben ki vannak szolgálva, hiszen a mintegy 130 ezer ülőhelyről kitűnően nyomon követhetőek a pályán folyó események, a 25 ezer néző befogadására alkalmas főtribün pedig ugyancsak egyedülálló.

A vasárnapi események mind egy órával később kezdődnek, a királykategória versenyét elindító piros lámpák fényei pedig pontban délután háromkor alszanak majd ki.

A Rossi-rekordok könyve

Valentino Rossi Katar óta nem csak Mick Doohannal áll egy szinten a győzelmek terén, de egyre közelebb kerül a Max Biaggi által felállított rekordhoz is, miszerint ő az, akinek eddig a legtöbb pontot sikerült megszereznie. Rossi mindezidáig 2886 pontot gyűjtött össze a különböző kategóriákban, így vasárnap már egy kilencedik helyezés is elég lenne ahhoz, hogy Max elé kerüljön. Az olasz pilótának persze most is (mint mindig) a győzelem a célja, hiszen a versenynaptárban szereplő pályák közül csak két helyen nem tudott eddig nyerni, ezek közül az egyik Isztanbul.

"Katar volt számunkra a világbajnokság igazi kezdete, de pontok terén már most nagyon le vagyunk maradva, amin feltétlenül változtatnunk kell", mondta Rossi. "Nagy a konkurencia, de Törökországban is a győzelemért kell harcolnunk. Az istanbuli versenypálya nem tartozik a kedvenceim közé, tavaly is sok problémánk akadt itt. Akkorra már eldőlt a világbajnoki cím sorsa, így nem is tudtunk már annyira koncentrálni, problémáink voltak a motor beállításával. Most viszont abszolút motiváltak vagyunk."

"Nem tudhatjuk, hogy az új gépünk hogy fog reagálni ezen a versenypályán, de remélem hogy minden jól alakul majd, és nem gyűlik meg a bajunk ismét a vibrációs problémákkal. Van egy-két fantasztikusan gyors kanyar a pályán, tehát ha jól megy a gép, akkor jó móka lesz a versenyzés. Katar után volt egy tesztünk, és elmondhatom, hogy javult a helyzetünk. Sajnos teljesen még nem sikerült megoldani a problémánkat (remélem hamarosan sor kerül erre is), de mindenesetre már jobban tudjuk kezelni."

Forrás: motogphirek.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!