ORB, Miskolc: Janika egyenlített
A WRC, a ralivébé 16 futamból áll. Ez a 26., magaslati Argentin rali a hatodik volt. Loeb négyet nyert, kétszer ezüstösként ért célba, 56 pontja van, előnye 21 pont. Voltaképp ennyi. Szinte biztos, hogy zsinórban harmadszor is az extornász lesz a világbajnok, hiába nem gyári már a Xsara. Seb összesen 24 futamgyőzelemnél jár, beérte a négyszeres bolygólegjobb (1996-99) finn Tommi Mäkinent. Már csak az 1995-ös szezon nyertese, a brit Colin McRae (25), illetve a kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol Carlos Sainz (26) van előtte. Azt sem túl kockázatos kijelenteni, hogy még a 2006-os évadban megdönti ezt a rekordot (is).
Argentínában Loeb sikeréhez kellett a nagy rivális, finn Marcus Grönholm buktája is, konkrétan az, hogy a 2000-es és 2002-es idény legjobbja alatt megállt a Focus. Csapat-és honfitársa, Mikko Hirvonen is így végezte. A Ford (és Grönholm) ugye hozta az év első két meccsét, azóta bezzeg Loeb és a Citroën uralkodik. Grönholm aztán a Superally szabálynak hála ismét csatába indult, visszakúszott a tizedik helyre, s ezzel egy (...) csapatponthoz juttatta a kékoválos márkát. Ennyi.
Aki még megkeseríthette volna Loeb életét, az a 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg, ám ez a Subaru Impreza egyelőre nem elég jó a dobogó legfelső fokára, sajna. Mr. Hollywoodnak maradt a második hely, az se nem rossz végül is.
Huszáros harmadik az olasz Galli lett, akit az sem zavart, hogy Mitsubishi Lancer helyett ezúttal Peugeot 307-essel állt rajthoz. Negyedik (századik raliján) az osztrák Stohl, hetedik a szintúgy Peugeot Norway színekben iparkodó Henning Solberg (Petter fivére). Köztük ötödik a murván először xsarázó spanyol Sordo, hatodik a másik gyári Imprezával Atkinson. Az, hogy Sainz mester zöldfülű, inkább aszfaltspecialista pártfogoltja maga mögött tudta tartani a rutinosabb, murvamenő ausztrált, az nagyon nem semmi.
Ez a Sordo gyerek lehet a jövő Loebje, mondják sokan, és bizony, úgy tetszik. Betonon már most kőkemény, kétszer pódiumra is léphetett, murván meg idővel nyilván olyan lesz, mint most Loeb. Kábé verhetetlen. No, de majd meglátjuk. A cikkíró nem akar többet jósolgatni. Már tavaly beharangozta, hogy hiába nem fullgyári a Citroën, akkor is pont olyan, mint az elmúlt években, s Loebbel a volánjánál nincs, aki tartósan megszorongathatná.
A történeti hűség kedvéért még ne feledkezzünk meg a brit Matt Wilsonról, a csapatfőnök Malcolm kisfiáról, aki nyolcadik helyével első vb-pontját ünnepelhette. M-Sportos, régebbi Focusszal, nem a 2006-ossal.
A 22 szakaszból Loeb csak ötöt nyert. Plusz Grönholm 7, Solberg 6, Stohl 2, Pons, Wilson 1-1. Ford 8, Subaru, Citroën 6-6, Peugeot 2.
A vébés N-esek csatájában (PWRC) a katari Al-Attiyah győzött Subaruval, s növelte előnyét. Ahogy kell, szépen fejlődik - a Montén harmadik, Mexikóban második, most meg első lett, gratula. S1600, JWRC: a brit Wilks volt a leggyorsabb Suzuki Swifttel.
Folytatás három hét múlva Szardínián, ismét murván. Finomabban, homokosabban. Az abszolút pontversenyek állását a következő oldalon láthatják. Egyéniben Loeb brutálmód vezet, mindenki más nyilván az érmes helyekért fog küzdeni. Csapatban a 30. győzelmét celebráló Citroën meglépett a Fordtól, "akit" viszont a Subaru megközelített.
26. Argentin rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) 4:06:51.3 ó (85.4 km/h)
2. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 44.6 mp
3. Galli, Bernacchini (olasz, Peugeot 307 WRC) + 3:24.3 p
4. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) + 3:40.0 p
5. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 5:40.2 p
6. Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 5:43.8 p
7. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 307 WRC) + 9:28.7 p
8. Wilson, Orr (brit, Ford Focus WRC) + 10:34.6 p
9. Perez Companc, Volta (argentin, Ford Focus WRC) + 10:52.3 p
10. Grönholm, Rautiäinen (finn, Ford Focus WRC) + 14:08.7 p