Hat futamon vagyunk túl. Az évad (remélhetőleg csak egyelőre) kettő darab kettőszörös világbajnok különmeccséről szól. Az egyik a francia Sebastien Loeb, az elmúlt két szezon legjobbja Citroën Xsarával, a másik a finn Marcus Grönholm, a 2000-es és a 2002-es sorozat győztese Ford Focusszal. Az állás: Loeb-Grönholm 4-2. Komoly nyerési esélye másnak eddig nem volt. Sajnos.
A nyitó, jeges-aszfaltos Montén Loeb hibázott, Grönholm nyert. A svéd hóban is Magic Marcus nyert, az extornász meg ugyanúgy másodikként végzett. A mexikói murván, a katalán, majd korzikai betonon, végül legutóbb, az argentin porban is Loeb aratott. Loeb a megszerezhető 60-ból 56 pontnál tart, ilyen nincs, ez más több mint sok, ez embertelen. Az összetettben ezüstös Grönholm lemaradása már 21 egység. Na mindegy.
Mert különben vannak mások is, akik ha a pódium legfelső fokáról csak álmodozhatnak is, de egy-egy kiváló részeredménnyel, dobogós hellyel, szakaszsikerrel azért fel-felhívják magukra a figyelmet. A 2003-as világbajnok norvég Petter Solbergen (Subaru) túl ez olyanokra igaz, mint a spanyol Dani Sordo (Citroën), egy még ebben a cikkben nem említett kétszeres világbajnok (1990, 92), Carlos Sainz mester honfitárs protezsáltja, de kiemelendő még a finn Toni Gardemeister, az osztrák Manfred Stohl, az olasz Gigi Galli neve. Ők hárman egy-egy abszolút privát Peugeot 307 WRC-vel bravúrkodtak.
Most pedig ugye a 3. Szardíniai rali következik. Tavaly Loeb nyert Solberg és Grönholm előtt. 2004-ben Solberg, Loeb, Sainz volt a legjobb három sorrendje. Sainz már nincs, dakarozgat, focizik és az F1 felé is szagolgat, ergó nem nagy bátorság azt várni, hogy idén is Loeb, Solberg és Grönholm harcol majd a győzelemért. Loebnek igazából nem kell sietnie, bőven elég neki mondjuk egy második vagy harmadik hely is, de.
De van egy olyan ága is a történetnek, amely egy rekordról szól. A legtöbb futamgyőzelemről. Ebben még Sainz a csúcstartó 26-tal, de Loeb még tuti, hogy ebben az évben el akarja (és el is fogja) tőle venni. Loeb pillanatnyilag 24-gyel "szerénykedik" holtversenyben a négyszeres világbajnok (1996-99) finn Tommi Mäkinennel, a matador és közte még az 1995-ös csempion, a skót Colin McRae vagyon 25-tel. Grönholm 22-je se kutyus.
Na, Szardínia, Olbia, Porto Cervo, murva, idén először Európában. Az össztáv 1140 km, ebből 18 szakaszon 60 méter híján 345 km a mért. Pénteken, szombaton és vasárnap is 6 db gyorsasági lesz, ha minden klappol. A "pálya" 52%-ában új. Mint mindig, a pontversenyben elfoglalt helyezés alapján elsőnek rajtolóé (Loebé) a takarító szerepkör, de úgyis megoldja...
Ami pedig a többieket illeti: a csapatversenyben vezető "félprivát" Kronos Citroën második embere a spanyol Pons, Sordo meg egyéniben xsarázik. A BP-Fordé a finn Hirvonen. A Subarué az ausztrál Atkinson. A Peugeot Norway Stohl mellett Henning Solberget, Petter fivérét is akcióztatja. A Stobart-Ford a brit Wilsont és a finn Katajamäkit futtatja. A Red Bull-Skoda az osztrák Aigneren túl a finn Rovanperä rutinjában bízik.
WRC-zik még a nevezési lista szerint Galli (Peugeot 307), a belga Duval (Skoda Fabia), az argentin Perez-Companc (Ford Focus), a brit MacHale (Ford Focus), a finn Valimäki (Mitsubishi Lancer), a cseh Kopecky (Skoda Fabia), egy másik finn, Sohlberg is (Subaru Imprezával). És idén ötödször megmérkőzik a JWRC-mezőny, azaz a sok kis méregzsák Super1600-as is.