Kéthónapos pihi következik Görögország, az 53. Akropolisz-rali után. Elkerülendő a németországi focivébét. Hét meccsen vagyunk túl. Az első kettőt a mezőny egyik kétszeres világbajnoka (2000, 02), a finn Marcus Grönholm nyerte gyári Forddal. Aztán ötöt a francia Sébastien Loeb félprivát Citroënnel. A címvédő, a másik kétszeres világbajnok (2004, 05). A kiemelkedően, embertelenül, hihetetlenül legjobb.
Korábban leschumiztuk az extornászt, most viszont egyértelműen Alonsóhoz "kell" hasonlítani. Az F1 spanyol trónbitorlójához. Aki tavaly minden idők legfiatalabb bajnoka lett a száguldó cirkuszban. Idén meg minden bizonnyal duplázni fog. Ha nem győz, hát második. 70-ből 64 pontnál tart.
Loeb meg 70-ből 66-nál. Második lett Monacóban, majd Svédországban, első Mexikóban, Spanyolországban, Korzikán, Argentínában, Szardínián. Tökmindegy már, aszfaltos vagy murvás, havas-jeges, száraz vagy esős a buli. A Loeb, Citroën páros olyan, mint az Alonso, Renault egység: verhetetlen. Fix, hogy 2006-ban is Loeb diadalmaskodik, zsinórban harmadszor. Előnye már most büntető. Ha meghal, már bocsánat, akkor fordulhat a kocka.
Kitalálhatták, ha nincsenek képben: a tavalyi Akropolisz-ralit is Loeb nyerte. Ez a verseny ugye arról híres, hogy lassú, nehéz, gyilkos. Meleg, poros, köves. Idén újak a pályák - némelyik teljesen, valamelyik a kilencvenes években már tapasztalt. A központ Athén, az Olimpiai Stadion, és nem csak szuperspeciálist rendeznek az arénában, de a szervizpark is benne vagyon, zseniális. Így kell megfogni a népet, nem a pusztában, ja.
Ha mégsem Loeb, hát ki? Grönholm a legkomolyabb ellen, nyerni még sosem nyert az Akropoliszon, második volt már, még 2002-ben. A Ford általában szereti, bírja a kiképzést, meglátjuk. Solberg? A norvégok 2003-es világbajnoka kereken századik viadalára készül, 31 esztendősen ez rekord. Két éve Mr. Hollywood győzött Görögországban, nagyon ráférne egy újabb siker. A Subarura is.
Az össztáv 1279,29 km, ebből 18 szakaszra bontva 355,62 km a gyorsasági. Á, ha Loeb győz, 26-tal utoléri az élő legenda Carlos Sainzot, mesterét, a spanyolok kétszeres világbajnokát (1990, 92). Aztán meg nyilván majd le is pipálja. Monacói navigátora, Daniel Elena már most csúcstartó 25-tel.
WRC-s indulók:
Kronos Total Citroën (Citroën Xsara)
BP Ford (Ford Focus)
Subaru (Subaru Impreza)
OMV-Peugeot Norway (Peugeot 307)
Stobart-VK-M-Sport Ford (Ford Focus)
Red Bull-Skoda (Skoda Fabia)
És még:
És versenyez még a PWRC, azaz a vébés N-es horda WRX-ekkel, Evókkal.