A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Utcára szabadította GP-motorját a Ducati

Vágólapra másolva!
A Ducati történelmi dolgot hajtott végre, ugyanis hivatalosan is bemutatta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon szereplő versenygépének utcai változatát. A 200 lóerős Desmosedici RR-ből évi 400 darab készül majd.
Vágólapra másolva!

Az olasz motorgyár olyasmit művelt azzal, hogy lerántották a leplet a Desmosedici RR-ről, mintha a Ferrari begurította volna a szalonjaiba Michael Schumacher F1-es autóját lámpával, indexekkel és rendszámtartóval felextrázva. A példa egy kicsit túlzó ugyan, mivel a Ducati azért jó pár dolgot "lebutított" a motoron, ám ennek csupán a költséghatékonyság áll a hátterében, mivel Loris Capirossi és Sete Gibernau eredeti versenymotorját senki sem tudta volna megfizetni.

A leendő Desmosedici RR tulajdonosok azért így sem panaszkodhatnak majd, mert paripájuk számos alkatrésze egy az egyben kerül át a GP-versenygépből, ami azért nem kis fegyvertény. A Mugellóban leleplezett utcai kivitel motorja főbb paramétereiben megegyezik a versenyváltozatéval, azaz 989 köbcentiről és négy hengerről van szó, amelyek L alakot zárnak be, persze párosával... A mindenféle méregdrága és pillekönnyű alkatrészekkel kitömött blokkból több mint 200 lóerőt csavartak ki az olasz mérnökök, ami azt is jelenti, hogy minden idők legerősebb szériában gyártott Ducatijáról van szó.

A kipufogórendszer 4-2-1 elrendezésű, a végdob - akárcsak a versenyváltozaton - rafináltan el van dugva a farokidomban, jelenlétéről mindössze néhány nyílás árulkodik.

A négyhengeres blokkot acélcsövekből hegesztett térhálós váz öleli körül, de ebből szinte alig látszik valami, mert a csúcstechnikát szénszálas elemekkel fedték be. A lámpákat leszámítva, a Desmosedici RR külseje szinte hajszálra megegyezik a versenyváltozatéval, ami nem is véletlen, hiszen mindkét esetben ugyanaz a tervezőgárda faragta ki az ideális íveket.




A kész műre az illem kedvéért szereltek indexeket és rendszámtartót, ám vélhetően ezek nem sokáig lesznek majd a motorokon, mivel nem a közúti ingázás lesz az elsődleges feladatuk.

A jelenlegi tervek szerint évi 400 darab készül majd a replikákból, amelyek 2007 júliusában jelennek meg a piacokon, de aki biztosra akar menni, jobban teszi, ha előre megrendel egy példányt. A már zajló előjegyzésnél egyébként elsőbbséget élveznek a 999R tulajdonosok. A kétféle mintával rendelhető Desmosedici RR pontos ára egyelőre nem ismert, de akinek egy ilyen ritkaságra fáj a foga, annak legalább 14,5 millió forintot kell félretennie a konyhapénzből.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!