A fékezés pofonegyszerű dolognak hangzik, tűnik, pedig, ha igazán hatékonyan szeretnénk lassulni, egy sereg dologra oda kell figyelnünk. Akármilyen furcsán hangzik is, a fékkar ráncigálásának összetett technikája van, amit csak rengeteg gyakorlással lehet tökéletesre fejleszteni. Ez leginkább akkor derül ki, amikor egy szakavatott motoros oktató és néhány bója van a közelünkben, mert ekkor centikben láthatjuk bénázásunk, vagy éppen fejlődésünk eredményét a megadott instrukciók alapján.
A fenti kritériumokat persze kicsit körülményes összehozni, ezért az [origo] motoros rovatának szorgos munkatársai megszervezték a nagy találkozást a bójákkal és egy motoros guruval, továbbá vállalták a kísérleti nyúl hálátlan feladatát, hogy Önöknek kedves olvasóknak, csupán ennyi legyen a dolguk: kényelmesen hátradőlni és profi fékezőkké válni, fejben. Persze ebben az esetben az elméleti tudás édeskevés, ezért az első adandó alkalommal irány egy kietlen parkoló és faragjunk le métereket a féktávunkból!
A fenti művelet bohóckodásnak tűnhet a járókelők, vagy akár a motoros pajtásaink előtt is, ám inkább steril körülmények között gyakoroljunk, fejlődjünk és tanuljuk meg az adott sebességhez tartozó féktávokat, mint éles helyzetben egy autó motorháztetején elmélkedjünk a fékút mibenlétéről...