Minden rendes autóbuzi tudja, hogy vannak olyan listák, amelyeken a vicces kedvű megmondók a női vagy nőies vagy melegen ajánlott személygépjárműveket sorolják fölfelé, na ezek egyik favoritja lehet a Micra C+C. A Nissan új, 2+2 személyes, kompakt kupé-kabriója gombnyomásra nyíló-csukódó, üvegesen is keménytetővel, nagy csomagtartóval.
Már a "normál" Micra is erősen feminin, a nemrég általunk is tesztelt 1.2-es vagy az 1.6-os, 110 lóerős 160 SR is az. A C+C-vel a japán gyártó célja az volt, hogy egyrészt megfeleljen a piaci igényeknek, kiharapja szeletét a kupé-kabrió tortából, másrészt meg ismételten olyan meghatározó formát és modellt alkosson, mint tette azt a gyönyörűséges 350Z esetében.
Mert valljuk be, egy Almera vagy egy Primera nem feltétlen az érzelmekről szól, miképp az X-Trail, a Navara, a Pathfinder sem. A Note sem. A Murano? Esetleg. Mind kiváló autó a maga nemében, de főként az Almera és a Primera tetszik kissé porosnak. Na de majd érkezik a következő generáció, és akkor nem fogunk nyafogni.
Szóval Micra C+C. Ééérted, nem CC, hanem egy huszárvágással C+C. Hisz' annyi CC van már, hogy sok. A Micra főbb vetélytársai a Peugeot 206 és az Opel Tigra, mondjuk utóbbi csak kétüléses. Nem mintha a Micra (vagy a 206-os) négy felnőttnek elég helyet kínálna, de rövid távra végül is a lehetőség adott, meg aztán gyermekek is vannak a világon, állítólag.
De nézzünk is egy röpke táblázatot az emlegetett trió pár adatával (hosszúság, szélesség, magasság és tengelytáv mm-ben, minimum saját tömeg kg-ban, csomagtartó literben, alapár millió Ft-ban):
Nissan Micra C+C | 3806 | 1668 | 1441 | 2432 | 1135 | 457/255 | 3,99 |
Peugeot 206 CC | 3835 | 1673 | 1373 | 2442 | 1140 | 410/175 | 4,49 |
Opel Tigra Twintop | 3921 | 1685 | 1364 | 2491 | 1235 | 440/250 | 4,44 |
Tehát a Micra C+C a legkisebb, jó magas, csomagtere a legöblösebb, ára a legkedvezőbb. Hogy teljes legyen a kép: a 206-os belépő benzinese is 1.6-os, de van kétliteres is, meg 1.6 HDi. Tigránk is lehet dízel, avagy 1.4/1.8 benzines.
Remek saját-, kiváló sajtófotók a galériában
A Micra C+C viszont legalábbis egyelőre nem elérhető dízelmotorral. Van 1.4-es és 1.6-os benzines 88, illetve 110 lóerővel, hengerenként 4 szeleppel, két vezértengellyel, változtatható szelepvezérléssel, 5 sebességes manuális váltóval (augusztustól az erősebbik 4 fokozatú automatával is).
Riválisként még egy smart fortwo cabriót (sokkal kisebb, pénzben hasonló), egy MINI Cooper Cabriót (más árkategória), szó van egy érkező Lancia CC-ről meg egy Mitsubishi Coltról, például.