Valentino Rossi elégedetlenül nyilatkozott az időmérő edzést követően. A csapat egész hétvégén a motor beállításaival bajlódott, a rossz kvalifikációért is a műszaki problémák tehetők felelőssé. A csapat ezen felül nem tudta megtalálni a megfelelő keverékű gumikat a versenyre, így Rossinak nem jutott hely az első sorban a rajtnál.
A versenyre azután a csapat valószínűleg megtalálta a megoldást a problémákra, mert a hétszeres világbajnok igen magabiztosan menetelt végig a mezőnyön. Bár az olasz klasszisnál nem tudni, hogy mikor akadályozzák műszaki gondok, hiszen a tapasztalatok alapján, a versenyek során nem kíméli sem motorját, sem saját testi épségét sem.
A verseny egyik nagy vesztesének Casey Stoner bizonyult. Az ausztrál versenyző kihagyni kényszerült a futamot, miután a délelőtti bemelegítésen hatalmasat bukott. A Honda LCR versenyzőjét agyrázkódás gyanújával kórházba szállították, ahol a bukás során szerzett horzsolásait is ellátták.
Mivel Rossi a mezőny közepéről rajtolt, a futam megnyerésére leginkább Marco Melandrinak volt esélye. A Fortuna Honda olasz versenyzője azonban törött kulcscsonttal állt rajthoz, és nem tudta felvenni a versenyt az utolsó körben világbajnok honfitársával.
Nicky Hayden és Dani Pedrosa egymás között vívta harcát a jó pozíció megszerzéséért, és a verseny szorosságát jelzi, hogy a negyedik helyen befutó Pedrosa csupán négy századdal volt lemaradva a futamgyőztes Rossi mögött.
Makoto Tamada reményei a jó pozíció megszerzésére a tizenharmadik körben szálltak el, amikor Kenny Robersszel ütközve, mindkét versenyző a kavicságyban kötött ki, szerencsére komolyabb sérülés nélkül.
Valentino Rossi nyilatkozata: "Hihetetlen volt a mai verseny, és elnézést kell kérnem a motoromtól, amiért a világbajnokság során szombaton először úgy éreztem, hogy miatta nem tudok nyerni. Köszönet illeti a mérnökeimet és az egész csapatot, valamint a Michelint is, amiért megtettek mindent, hogy megoldják a hétvégén felmerülő problémákat. Nagyszerű volt a rajt, de úgy tűnt, nem tudok meglépni a mezőnytől, és a végén Melandrival kellett megküzdenem a győzelemért, és végül meg tudtam nyerni a futamot. Megjegyzem, Olaszország nyerte a futball világbajnokságot, szóval ez jó jel volt számomra."
Marco Melandri nyilatkozata: "Újra Valentinóval küzdhettem a győzelemért, aki ismét nagyon gyors volt, én pedig nem találtam meg igazán a ritmusomat. A befutó előtt meg akartam előzni Valentinót, de rossz pillanatban próbálkoztam, ő pedig vissza tudta verni a támadást. Az utolsó két kanyarban azután minden lehetőség bezárult előttem, hogy megelőzzem őt, így csak a külső íven próbálkozhattam. Ha a szezon végééig minden vasárnap így tudok küzdeni, akkor van esélyem arra, hogy futamot nyerjek."
Nicky Hayden nyilatkozata: "Miután megelőztem Danit, úgy gondoltam, hogy talán van esélyem nyerni. Nem vagyok teljesen elégedett, mert alapvetően fekszik nekem ez a pálya. Jól rajtoltam, de mégsem tudtam jól motorozni ma. Ennek ellenére éreztem a mai versenyt, és megdolgoztam a pozíciómért."
Végeredmény, MotoGP:
1 Valentino Rossi Ita 41'59.248 2 Marco Melandri 41'59.393 3 Nicky Hayden 41'59.514 4 Dani Pedrosa 41'59.555 5 Loris Capirossi 42'08.012 6 Shinya Nakano 42'08.395 7 Chris Vermeulen 42'15.856 | 8 Sete Gibernau 42'15.896 9 Carlos Checa 42'16.345 10 John Hopkins 42'17.034 11 Toni Elias 42'26.673 12 Colin Edwards 42'28.556 13 James Ellison 43'01.277 1'02.029 14 Jose Luis Cardoso 43'19.245 1'19.997 |
250 ccm
A 250-es kategória versenyével kezdődő Német Nagydíj első rajtpozíciójából Lorenzo indulhatott. A Team Toth csapat versenyzője Roberto Locatelli az időmérő során a negyedik rajthelyet szerezte meg.
Locatelli kiválóan rajtolt, és azonnal az élre is tudott állni, ám még az első körben Takahashi megelőzte, majd Lorenzo vette át a vezetést. Locatelli még éhány körön keresztül át tudta tartani a tempót, de az olasz versenyző körideje romlani kezdett. A futam végén a hatodik helyen intették le a magyar csapat versenyzőjét, ami nagyon jó eredménynek számít, ő mégsem volt elragadtatva a helyezésétől.
Az utolsó körre De Angelis és Takahashi között alakult ki vérre menő küzdelem az első helyért. A japán versenyző végül megszerezte második futamgyőzelmét, és a világbajnoki pontversenyben a harmadik helyen áll. A pontállást harmadik helyezésének köszönhetően Jorge Lorenzo vette át, Andrea Dovizioso pedig a második helyre szorult.
Yuki Takahashi nyilatkozata: " Nagyon boldog vagyok, hihetetlen verseny volt. A futam alatt a levegő melegedni kezdett, ami bonyolította a helyzetet, így nem volt egyszerű előzni. Köszönöm a csapatomnak a kitartó munkát."
Alex de Angelis nyilatkozata: "Rosszul rajtoltam, de kitartó munkával végül sikerült végigküzdenem magam a mezőny előttem lévő részén, és tudtam, hogy gyorsabb vagyok Lorenzónál. Takahashi jól ment, végig tartotta a lemaradását, és végül megnyerte a futamot. Egy kicsit csalódott vagyok, de ez a verseny már csak ilyen."
Jorge Lorenzo nyilatkozata: "Örülök az eredménynek, bár nem ugyanaz, mint nyerni, de nem katasztrófa, ez a harmadik hely. Egyszerűen rosszul rajtoltam, és nem tudtam megszerezni az első pozíciót."
Roberto Locatelli nyilatkozata: "Egyáltalán nem vagyok boldog. Nagyon jól rajtoltam, de ebből mégsem sikerült előnyt kovácsolnom, mert a gumik nem bírták. Amikor erre a keményebb keverékre esett a választásom, a hőmérsékleti körülmények teljesen másak volt. Hiába sütött most a nap, az aszfalt 15 fokkal volt hűvösebb, mint tegnap. Az Aprilia hátulja folyamatosan csúszkált alattam, ezért nem bírtam tartani a többiekkel a tempót. A tizedik kör után szinte teljesen megszűnt a tapadás, amit azért is sajnálok, mert a motorom remekül be volt állítva és jobb eredményt is elérhettem volna."
Végeredmény, 250 ccm:
1. Yuki Takahashi 41'30.350 2.Alex De Angelis 41'30.408 3. Jorge Lorenzo 41'31.363 4. Andrea Dovizioso 41'34.371 5. Hector Barbera 41'39.734 6. Roberto Locatelli 41'49.592 7. Anthony West 41'56.807 8. Hiroshi Aoyama 41'56.957 9. Shuhei Aoyama 41'57.091 10. Sylvain Guintoli 42'00.971 11. Alex Baldolini 42'15.104 12. Franco Battaini 42'15.413 | 13. Manuel Poggiali 42'19.143 14. Jakub Smrz 42'22.667 15. Aleix Espargaro 42'22.719 16. Dirk Heidolf 42'22.927 17. Fabricio Perren 42'30.375 18. Jules Cluzel 42'42.440 19. Dan Linfoot 41'34.920 20. Jordi Carchano 41'42.297 21. Luca Morelli 42'16.272 22. Meik Kevin Minnerop 42'17.293 23. Franz Aschenbrenner 42'17.605 |
125 ccm
A nyolcadliteresek géposztályában az Aprilia megszerezte a kétszázadik győzelmét. Talmácsi Gábor és Tóth Imre számára viszont ismét nem adott alkalmat ünneplésre a verseny befutója. Bár Talmácsi kiválóan vette a rajtot, és az első körben a mezőny élére állt, a látszólag megszerzett előny hamar eltűnt, és a magyarok reménysége egyre hátrébb csúszott. A verseny végére Talma a tizennegyedik helyen állt, így a németországi nem túl fényes szereplésnek köszönhetően a Humangest Honda versenyzője a világbajnoki pontállásban is egy hellyel hátrébb csúszott.
Tóth Imre számára reményteljesen indult a hétvége, hiszen az ifjú magyar versenyző a viszonylag jónak számító, huszadik helyről vághatott neki a versenynek. A remények azonban elszálltak, és Tóth a huszonhetedik helyen ért célba, igaz még így is az első harminc között szerepelt.
A Német Nagydíjon Mattia Pasini szerezte meg végül a győzelmet, miután csapattársával, a világbajnoki pontversenyt vezető Alavaro Bautistával megküzdött. A két MVA Aspar Apriliás versenyző, és Lukas Pesek által alkotott hármas a versenyen szinte végig kizárólag egymással küzdött, más nem is nagyon tudott beleszólni a küzdelembe. A cseh motoros végül harmadikként motorozott át a célvonalon, Hector Faubel, Simone Corsi és Thomas Lüthi előtt. Mika Kallio csak a csalódást okozó nyolcadik helyen érhetett célba.
Mattia Pasini nyilatkozata: "Fontos győzelem a mai, mind nekem, mind pedig a csapatomnak, hiszen a tavalyi verseny után leszálló ágba kerültem. Remélem, hogy ez a győzelem lendületet és esélyt ad az Alvaróval szembeni küzdelemben. Úgy érzem, hogy tiszta verseny verseny volt a mai, annak ellenére, hogy közel sodródtam Alvaróhoz, és hozzáértem a fékkarjához is. Ugyanez megtörtént egyébként Kallióval is az előző versenyen Doningtonban, úgyhogy azt hiszem ez bárkivel, bármikor előfordulhat."
Alvaro Bautista nyilatkozata: "A cél előtti utolsó kanyarban összeértünk Mattiával, és hozzáért a fékkaromhoz, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy mi is történt valójában. A legfontosabb, hogy átmotoroztunk a célon, mégpedig jó nagy előnnyel Mika Kallio előtt. A következő verseny előtt most egy kis szünet követkeik, és Brnóban újra győzelemre éhesen térünk majd vissza a pályára."
Lukas Pesek nyilatkozata: "Sajnos meggyűlt a bajom az hátsó gumimmal, így várnom kellett az utolsó körig, hogy megtámadhassam Pasinit és Bautistát, de már nem maradt helyem az előzésre. Mindenesetre ez a verseny fontos mérföldkő a következő verseny előtt, amelyet szülőhazámban, Csehországban rendeznek meg."
Tóth Imre nyilatkozata: "Nem vagyok valami boldog. Egész hétvégén remekül ment a motor és én is nagyon elkaptam a ritmust. A verseny elején még jó köröket mentem és többeket megeloztem. Aztán az egyik féktávon besokaltam és néhányan visszaeloztek. Aztán hiába húztam neki, a gumi kifogott rajtam. Lágyabb keveréket kellett volna használnunk, mert huvös volt az aszfalt és a hideg szél tovább hutötte azt."
Végeredmény, 125 ccm:
1. Mattia Pasini 39'44.091 2.Alvaro Bautista 39'44.101 3. Lukas Pesek 39'44.202 4. Hector Faubel Aprilia 39'53.389 5. Simone Corsi Gilera 39'53.463 6. Thomas Luthi 39'54.661 7. Nicolas Terol 39'55.926 8. Mika Kallio 39'55.996 9. Joan Olive 40'10.108 10. Sergio Gadea 40'10.263 11. Fabrizio Lai 40'10.452 12. Bradley Smith 40'10.480 13. Sandro Cortese 40'10.571 14. Talmácsi Gábor 40'10.697 15. Tomoyoshi Koyama 40'11.159 16. Randy Krummenacher 40'11.283 | 17. Lorenzo Zanetti 40'30.236 |