A zsinórban harmadik murvás verseny első napján csak prológoztak és szuperspeciáloztak a nevezők, de mindkettő beleszámított az értékelésbe. Janika volt a leggyorsabb a Peugeot 307 WRC-vel, hiába jósolta az ellenkezőjét. Szombat reggel aztán a hétszeres bajnok legnagyobb riválisa máris búcsúzni kényszerült - a Ford Focus WRC technikai hibája miatt.
A 2003-as Benik így alaposan lemaradt az aranycsatában. Sokáig meglepetésszag volt a rekkenő hőségben, porban, gumigyilkos, embert és gépet próbáló (jaj) milliőben, hiszen a WRC-be "visszakapott" Fordjával ismét berobbanó Szabó Gergő vezetett, végül azonban ez a Focus sem bírta.
És nyert Spici, győzelemmel debütált a Mitsubishi Lancer WRC. Ifj. Tóth a félájult Bahor Beával az oldalán második, Turi ismét célban, harmadik. Tagaiék is megint beértek, úgy látszik, a fabiások és az octaviások jóban-rosszban osztoznak... Összetettben Janika előnye rendesen meghízott, Spici feljött Benikre. Két futam van hátra, két aszfaltos, még bármi lehet. És egy eredmény ugye nullás, dobni kell a végelszámolásnál... Beniknek már megvan.
A8-ban Turánék sorozatban harmadik versenyüket nyerték, üldözik Angyalfiékat. N4-ben Matics ha kicsivel, de ismét verte Botka Krisztiánt - a második helyért. Mert nyerni ezúttal Elek nyert, Subaruval, három év után. Super1600-ban Bútor visszatért, második is egy suzukis, Ollé lett. Kakusziéknak (VW) most nem sikerült.
A bajnoki sorozat az utolsó előtti versennyel, három hét múlva (augusztus 11-13.) folytatódik Budapest környékén.
13. OMV Rally, végeredmény, élcsoport:
1. Spitzmüller, Kazár (Mitsubishi Lancer WRC) 1:24:42.5 ó
2. Ifj. Tóth, Bahor (Peugeot 307 WRC) + 18.3 mp
3. Turi, Tóth (Skoda Fabia WRC) + 1:31.9 p
4. Szabó G., Benics (Ford Focus WRC) + 2:10.5 p
5. Tagai T., Tagai R. (Skoda Octavia WRC) + 2:38.6 p
6. Turán, Rusznák (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 3:32.0 p
7. Ifj. Angyalfi, Nyirfás (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 5:57.4 p
8. Elek, Budai (Subaru Impreza) + 6:25.9 p
9. Matics, Vinoczai (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 6:41.0 p
10. Botka K., Mihalik (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 6:45.2 p
Megroppant váll, hőguta
Az ezüstös pozícióban zárta az idény utolsó murvás viadalát az ifjabb Tóth János, Bahor Bea, Peugeot 307 WRC trió, de sokan egyetértettek azzal, hogy ez a második hely most felért egy győzelemmel. Sokan egyetértettek vele, kivéve persze a hétszeres bajnok pilótát, aki ugye maximalizmusáról híres. Neki a második hely nem hely, csak az elsővel elégedett. Pedig viszontagságokból nem volt hiány. Kezdődött azzal, hogy Bahor Beának megroppant a válla a szombati második gyorsasági szakaszon, majd folytatódott azzal, hogy a hőguta konkrét tüneteit produkálta szédüléssel, hányingerrel, rosszulléttel, mindennel, ami ehhez szükséges. Az emberi természet azonban csodákra képes, a vékonyka navigátorhölgy bár az autóból alig tudott kikecmeregni, a gyorsasági szakaszokra mindig annyira összeszedte magát, hogy a páros teljesíteni tudta a versenytávot.
Janikáék már komoly előnnyel vezetnek
A viadal doktora vigyázott rá, és bár terápiának nem javasolta kifejezetten a ralizást, meg se tiltotta, egy felnőtt embernek nem is lehet. Bea átment a teszten - fél lábon kellett egyensúlyoznia csukott szemmel - és ha nem is túl könnyen, de a ralis akadályt is vette. "Voltak kritikus pillanatok, de meg sem fordult meg a fejemben, hogy kiszálljunk" - vallotta be Bahor Bea. "Janika mondta, hogy az egészség mindennél fontosabb, de valamennyire mindig sikerült összekapnom magam, mert ez a verseny most nagyon fontos volt számunkra. Így egy kicsit sikerült elhúznunk az összetett pontversenyben."
Turiék alatt ismét kibírta a technika
Na igen, a legfőbb rivális Benik Balázs balszerencséje okán (szombat reggel nem tudott kimenni a szervizparkból, mert elfolyt az összes üzemanyaga és tűzveszélyes lett volna), valóban jelentősen nőttek ifjabb Tóth címvédésének esélyei, bár ő erről természetesen nem beszél. Nem beszél, hiszen ő mindig az éppen megoldandó feladatra koncentrál. Most a második hely miatt túráztatta az agyát, mert egyáltalán nem volt elégedett. "A verseny elején nem találtam a ritmust" - mondta ifj. Tóth János, aki két gyorsasági szakaszgyőzelmet aratott a verseny során. "A végén már egész jó volt, igaz, akkor sem kockáztattam semmit. Ez a második hely is több, mint a semmi, az itt elkövetett hibákból is lehet tanulni. Nem vagyok elégedett, de tudomásul kell vennem, hogy nem lehet minden versenyt megnyerni."
Kakusziék esete a felcsapódott motorháztetővel...
Történelem
Történelmi pillanatoknak lehettünk szemtanúi a Veszprém-ralin, hiszen első alkalommal fordult elő a magyar ralibajnokság történetében, hogy a Mitsubishi Motors Motorsport (MMSP) jóvoltából egy gyári csapat gyári versenyautója induljon Magyarországon. Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós is történelmet írtak győzelmükkel, hiszen ez volt a Mitsubishi Lancer WRC első murvás győzelme.
Szabó Gergőék zseniálisat autóztak
Isao Torii (Mitsubishi Motors Motorsport vezetője): "Először is szeretnék gratulálni Spicinek és Mikinek. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen kiváló párossal dolgozhatunk együtt. Szeretnénk a két hátralévő futamra is hasonlóan jó autót biztosítani a számukra. A magyar bajnokság nagyon magas színvonalú. A verseny rendezése és a mezőny is elismerésre méltó, éppen ezért fontos a számunkra, hogy minél jobban szerepeljen Spitzmüller a következő futamokon is."
Spitzmüller Csaba: "Már a teszten is hihetetlenül boldog voltam. Ez az érzés a versenyen csak fokozódott. Az autó nagyon jó, nagyon könnyű vele gyorsan és látványosan menni. A csapat részéről pedig akkora lelkesedést tapasztaltunk, mint még soha. Az év elején, amikor autót kerestünk, az volt a legfontosabb számomra, hogy olyan csapattól béreljünk, amelyik motivált és nyerni akar. Most megkaptuk. Amikor a szervizparkban kiderült, hogy mi nyertünk, pontosan ugyanúgy örült neki mindenki, mint a vébén. A Mitsubishi-csapat vezetője, Isao Torii elsők között gratulált nekünk. Ő mondta, hogy ez volt a Mitsubishi Lancer WRC első murvás győzelme. Előttem utoljára Tommi Mäkinen nyert ebben a csapatban. Ez hatalmas megtiszteltetés a számomra. A győzelemnek nagyon örülök, de azt hiszem, el kell telnie pár napnak, míg felfogom, mi is történt velem az elmúlt napokban.
Kazár Miklós: "Nagyon komoly reményekkel álltunk rajthoz a versenyen. Nagyon hamar sikerült beleszoknunk az autóba. A csapatról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Ilyet még a tévében sem láttunk, mint ahogyan ők hozzáálltak ehhez a futamhoz. Náluk nincs különbség, hogy a vb-re vagy a magyar bajnokságra jönnek, ők csak egyféleképpen tudnak dolgozni. Az egész verseny tervszerűen zajlott, egyedül az ötödik gyorsaságin kapott defektünket nem terveztük be, de Spici akkor is nagyon komolyan nyomta, így csak fél perc hátrányt szedtünk össze, amit sikerült ledolgoznunk az utolsó előtti gyorsaságin, a végén már csak célba kellett érnünk.
Pech
"Nem vagyok túl vidám" - így Benik Balázs. "A szombati rajtra már oda sem tudtunk állni, mert az autóból folyt az üzemanyag. A szervizparkban a szerelők mindent megpróbáltak, de az üzemanyagtartály annyira be van burkolva, hogy nem lelték meg a hiba helyét. A tank folyamatosan eresztett, fel kellett adnunk a futamot. Az idei három murvás versenyből szinte csak egyet tudtunk normális körülmények között befejezni, pedig szeretek ilyen talajon vezetni.
Sajnos ez már a második év, amikor technikai problémák miatt nem tudunk célbaérni Veszprémben. Utoljára 2004-ben fejeztünk be versenyt, legközelebb pedig majd 2007-ben érhetünk el értékelhető eredményt. Érzékenyen érint minket a kiesés, hiszen idén eggyel kevesebb futamból áll a bajnokság, nehéz lesz a dolgunk a folytatásban..."