Loeb minden idők legeredményesebb raliversenyzője lett a hétvégén, már ami a futamgyőzelmeket illeti. Ugyanis már az extornász is 26-nál jár, akárcsak egykori mentora, csapattársa, az élő legenda Sainz. A mostanság terepezgető, dakarozgató madridista 1990.ben és 92-ben lett világbajnok, Loeb meg 2004-ben és tavaly. És idén is az lesz, immár harmadszor, szinte biztos.
Loebnek a 26-hoz 5 év kellett, Sainznak 15. És Loeb még csak 32 esztendős... Ja, és a WRC-ben (1973 óta) senki még soha nem nyerte meg ugyanazt a versenyt egymás után ötször. Eddig. Kevésbé reflektrofényes a navigátorság, ám azt azért rogzítsük, hogy a monacói Daniel Elena, Loeb hűséges társa 27 futamgyőzelemmel ül a trónon, kategóriájában.
A Kronos Citroën francia klasszisa (és Elena) idei hatodik sikerét aratta hétvégén Németországban, a 16 meccsből álló évad kilencedik versenyén, a negyedik, egyben utolsó aszfaltos viadalon. És amióta csak vébés ez a trükkös, "vegyes", Trier központú rali, kizárólag Loeb tudja nyerni. Ötödször tette. Előnye ezzel összetettben 33 pontra nőtt egy másik kétszeres világbajnokkal (2000, 02), a finn Marcus Grönholmmal szemben. A Kronos fórja is hízott, már 23 egységnyi - kontra Ford.
Éspedig azért, mert Loeb mögött a spanyol Dani Sordo lett a második, Magic Marcus meg a harmadik. Sordót először nevezte a Kronos csapatban, a tavalyi JWRC-győztes meg is hálálta a bizalmat. Szezonbéli negyedik dobogós helyezésével a minő véletlen, hogy Sainz-védenc már abszolútban is komolyan támadja Grönholmot - 10 pont van köztük.
Még a számoknál maradva: Loeb-Grönholm 6-3, "természetesen" ezúttal sem győzhetett más. A BFGoodRich meg 100%-os a Pirellivel szemben. A Német rali első percétől az utolsóig Loeb állt az élen. Az össztáv 1300 km volt, ebből 351,55 gyorsasági km. A 19 szakaszból Loeb 6-ot, Sordo 5-öt, Gardemeister 3-at, Grönholm és Kopecky 2-2-t, Hirvonen 1-et nyert. Másképp: Citroën 14, Ford 3, Skoda 2.
A finn Toni Gardemeister privát Citroën Xsarát hajtott, s lett bravúros negyedik. Majdnem elkapta Grönholmot. Utóbbi csapattársa, az ugyancsak finn Mikko Hirvonen ötödik lehetett volna, végül csak kilencedikként végzett (pechére az utolsó gyorsot követően meghibásodott a Focus, nem ért el az ellenőrző pontig, s ezért 5 perc időbüntetést kapott).
A nemrég nálunk is vitézkedő cseh Jan Kopecky hetedik helye (és két részsikere) egészen kiváló. És akik még pontot szereztek: az osztrák manfred Stohl (OMV Peugeot, Peugeot 307) zárt ötödikként, egy másik osztrák, Andreas Aigner (Red Bull Skoda, Skoda Fabia) pályafutása legjobbjaként hatodikként, az ausztrál Chris Atkinson most "csak" privát Imprezával nyolcadikként.
És ha már Citroënről, Fordról volt szó: a Subaru ismét blamált: a 2003-as világbajnok, norvég Petter Solberg és a francia Stéphane Sarrazin is műszaki hiba miatt volt kénytelen kiállni. Solberg míg ment, jól ment, Grönholmmal csatázott a bronzért. Sarrazin is pontot szerezhetett volna. A Subaru és a Ford is amúgy elgumizta magát, esőben Loeb csúnyán alázta a mezőnyt. Szárazon nem volt akkora különbség, sőt.
Aki még villantott, de többre nem lehetett képes (műszaki hiba okán): Loeb korábbi csapattársa, a belga Francois Duval Skoda Fabiával. Azt azért vegyük észre, hogy végre egészen felnőtt a feladathoz a Skoda (a DTM-sztár svéd Mattias Ekström is végigment, tizenegyedik lett). A Red Bull 8 német pontjával ki is előzte a Stobart VK M-Sportot. Ők ugye fordoznak, de most sem a brit Matt Wilsonnak, sem a finn Jari-Matti Latvalának nem jött össze. Csak pár csapatpontilag.
És még ismert WRC-sekről: a cseh Stepan Vojtech nem ért célba, ez tán annak fényében érdekes, hogy olyan, BSA-féle Peugeot 307-essel próbálkozott, mint amilyennel ifj. Tóth János itthon. A Kronosnál Sordo váltotta spanyol Xavi Pons mindössze tizennegyedik lett.
JWRC: az 1995-ös világbajnok, skót Colin McRae tanítványa, az ír Kris Meeke győzött Citroën C2-essel. Összetettben nem változott semmi, hiszen az élbolyból sem a svéd Sandell és Andersson, sem az észt Aava nem indult a Német ralin.
A versenynek magyar résztvevői is voltak, de sem Pénzesék (Mitsubishi Lancer, N4), sem Holczerék (Renault Clio, N3) nem értek célba. Így járt a debütáló dízelautók közül az egyik BMW 120d is, a másik, illetve az Opel Astra GTC és a Skoda Fabia RS TDI megcsinálta. Persze a vert mezőnyben zárva.
Folytatás napokon belül már a murvás, rendkívül gyors, ugratós Finn ralival. Grönholm visszavághat. Vagy ezt is Loeb nyeri?
Német rali 2006, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) 3:28:34.1 ó
2. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 33.8 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Ford Focus WRC) + 2:19.2 p
4. Gardemeister, Honkanen (finn, Citroën Xsara WRC) + 2:33.8 p
5. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) + 4:25.9 p
6. Aigner, Wicha (osztrák, német, Skoda Fabia WRC) + 5:42.6 p
7. Kopecky, Schovanek (cseh, Skoda Fabia WRC) + 5:45.8 p
8. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 7:25.0 p