Autósmozi: Nissan Note - 3:13 p.
A Note már önmagában is praktikus egy szerzet, ám egy takarékos, francia dízelmotorral az orrában szinte kikezdhetetlen. Állítom ezt annak ellenére, hogy nem rendelkezem jelenleg egy gyerekkel sem (tudtommal), nem vagyok megállapodott családapa, nem szeretek komótosan vezetgetni, utazgatni, cirkálni, "csak A-pontból B-be eljutni", egyszóval nem a magamfajtát vették célkeresztbe a Note-tal.
A külcsínt tekintve szépen be lehet vele illeszkedni a reggeli csúcsba, nem ez az az autó, ami elcsavarja a fejeket, ám ha adunk neki öt percet, egy sereg kedves aprósággal rukkol elő. Ilyen például a - Micrákon is szeretett - kis púp az első lámpákon, a gépágyúnak (vagy szappantartónak) álcázott valami a ködlámpa helyén, a tetőre felkúszó hátsó lámpasor, vagy a fröccsöntött szilákkal teletömött első hűtőrács, amely egyben formai utalás a gyönyörű Muranóra.
A Nissan Note arányait tekintve egy "klasszikus" egyterűvel, buszlimuzinnal van dolgunk, a méreteinél fogva azonban már nehezebb beskatulyázni, mert a maga 4 méterével pont a kis és középkategória közé esik. Íme egy kis táblázat, benne az erősebbik dízel Note és vetélytársai hosszukkal, tengelytávjukkal és árukkal. Mindegyik alapárban, azaz a motorhoz tartozó belépő felszereltségi szinten. A Jazzből nincs dízel, a Berlingo ára (nagyon) akciós. A Nissan-rokon Renault két kisautóval is nevezett rögtönzött versenyünkbe.
h (mm) | tt (mm) | ár (M Ft) | |
Citroen Berlingo 1.6 HDi 90 | 4137 | 2693 | 3,5 |
Ford Fusion 1.6 TDCi 90 | 4018 | 2486 | 3,9 |
Honda Jazz 1.4 | 3830 | 2450 | 3,4 |
Nissan Note 1.5 dCi 86 | 4083 | 2600 | 4,0 |
Opel Meriva 1.3 CDTi 75 | 4052 | 2630 | 4,1 |
Peugeot Partner 1.6 HDi 90 | 4137 | 2693 | 4,6 |
Renault Kangoo 1.5 dCi 86 | 4035 | 2605 | 3,8 |
Renault Modus 1.5 dCi 86 | 3792 | 2482 | 3,7 |
Skoda Roomster 1.4 TDI 80 | 4205 | 2617 | 3,8 |
Suzuki SX4 1.9 DDiS 120 | 4100 | 2500 | 4,3 |
A Note-éhoz turbózott felszereltséggel bezzeg nemigen lenne ellenfél
A beltér tökéletes folytatása a külső feltűnésmentes karakterének, sehol egy merész, megkapó, ne adj' isten emlékezetes forma vagy ív, helyette viszont megannyi zseb, rekesz, polc és tároló várja a kacatokat. A Note filozófiáját legjobban a kesztyűtartóban érhetjük tetten; a lehajló ajtóban még egy kis zseb is van pluszban az iratok, térkép számára, rekesz a rekeszben, telitalálat.
A holttér fogalma gyakorlatilag nem létezik a Note-ban, az anyósülés alatt akár több kilónyi heroint is becsempészhetünk az országba, de fér még a középkonzol tetején lévő kis tárolóba is, amely alatt - micsoda meglepetés - egy újabb üreg várja a CD-ket.
Az ülések kényelmesek. Oldaltartásuk ugyan minimális, ám ez nem is elsődleges szempont, ugyanis a tempós kanyarokat nem ez akadályozza meg, hanem a karosszéria bizonytalan dülöngélése. Kár érte, mivel a kormány szívderítően közvetlenre lett állítva, az 1,5-ös, francia felmenőkkel rendelkező, 86 lóerős kis dízelmotor veszi a lapot, a fékeken sem múlik semmi, minden klappol, csak aztán jön egy kanyar és vége.