Akartam írni kezdésképp, hogy nem is olyan rég próbáltuk a szegletes, 2002-ben bevezetett CR-V-t (az ős 1995-től létezik), a Honda kiváló szabadidőautóját, erre most megnéztem, hát már ennek is majd' egy éve. Az idő szörnyűségesen gyors múlásán fájó eséssel túlugorva Barcelona, Spanyolország, a csodás honi vénasszonyok őszénél ott sincs szebb idő, sőt, és nemzetközi bemutató, hisz' megjött az új. A harmadik generációs. Az én saram, de a korábban közölt/látott képek nem égtek be, vakra mentem.
Arra még azért csak emlékszik az ember, főleg ha "visszalapoz", hogy a Honda kétliteres benzinesként vagy 2.2-es dízellel kínálta remek CR-V-jét, nálunk komolyan felszerelt i-CTDi járt, csomagtartójából még asztalkát is ki lehetett rittyenteni egy hangulatos kis piknikhez, dinnyézéshez vagy kártyapartihoz. Formailag bezzeg nem sokat adott az a modell, simán el lehetett vele tűnni a masszában.
De most itt az új, és a Civic, valamint a Legend (tán még az FR-V) nyomdokain a CR-V is bátor, divatos vonalvezetéssel várja leendő tulajdonosait. Nem lett belőle terepjáró, motorizáltságban sem erősödött, azonban technikai arzenálja jelentősen bővült, és jó ideig bizonyost nagyon meg fogják nézni az utcán.
Az Európának továbbra is Angliában gyártott, egyébként (mint eddig is) főleg Amerikának szánt új CR-V-t a japánok elsősorban az etalon BMW X3 és az ugyancsak jól sikerült Toyota RAV4 ellen vetik be. A magyarországi importőr reményei szerint 2007-ben nem kevesebb mint 500-at értékesíthetnek belőle, ez pedig a piac "nagyságát" tekintve nem kis szám. Persze a (csak magyarosan) SUV-ok térnyerését látva egész reális.
Kimondva-kimondatlanul az elődmodell konzervatív volt. A konzervatívoké. Ez az új bezzeg egyértelműen divatos. Sportos, sokcélú, aktív, városi, kirándulós, utazós és nem utolsósorban mutatós. Igen, bele lehet látni némi X3-at, egy kis Volvót és hát ami nem annyira hízelgő, de SsangYongot is.
Tömzsi orr, merészen határozott arc, vaskos, izmos sziluett böhöm (alapból 17-es, max 19-es) kerekekkel, mindenütt műanyag védőelemek, hátul rextonos-kupés-elképesztő a tetővég, a zárszó meg hosszanti csíklámpás, pótkerékmentes. Na ja, a terepjárós álcát elbújtatták a csomagtérpadló alá, és az ötödik ajtó már nem oldalra, hanem "normálisan", fölfelé nyílik.
A pótkerék elvarázslásával rövidebb is lett a CR-V vagy 10 centivel, alacsonyabb is 3-mal, míg szélesebb több mint 3-mal. A tengelytávon is bevettek egyet, viszont az első és a hátsó nyomtáv is bővült - innen hát a mokány összkép. A csomagtartó alaphelyzetben több mint 500, a hátsó üléseket lehajtva majd' 1000 literes.
remek saját- és sajtófotók a galériában
És ez a csomagtartó osztott, pompásan el lehet benne rakosgatni, dugdosni a sok pakkot. A hátsó ülések (150 mm-es) sínen csúsztathatóak a láb- vagy a raktér rovására vagy előnyére, ahogy tetszik, naná, hogy külön-külön is. Praktikus, modern, jó. A teljes belső az - temérdek rekesz várja a mindeneket, csak a könyöklő rejtekébe például a fél háztartás begyömöszölhető. Érdekes-ötletes, hogy fejünk felett a napszemüvegtartó egyben "párbeszéd-tükör" is vagy gyermekfigyelő vagy tudom is én, micsoda.
Az első ülések nagyobbak, kényelmesebbek lettek. Az alapból sötét enteriőrön a műszerfalon és az ajtón elszórt fémhatású dekorelemek dobnak. Az anyagminőség csak prémium szemüvegen át cikizhető. A kormány magasságában és távolságában is állítható, a váltó a középkonzolon van, a kézifék egyedi alakja is helytakarékosságról szól.