Míg 1990-ben az új autók elkészítésénél mindössze 50 kg alumíniumot használtak fel, ez a szám a 2005-ben gyártott modelleknél már elérte a 132 kg-t és 2010-re további 25 kilónyi alkatrész készülhet a népszerű könnyűfémből. Ez még gazdaságosabb fogyasztást és biztonságosabb autókat biztosítana, azonban növelné az előállítási költségeket is. A brit Knibb, Gormezano & Partners (KGP) és az Európai Alumínium Szövetség (EAA) által készített tanulmány 15 millió 2005-ben, Európában gyártott autó felépítését vizsgálta. Abban az évben több mint kétmillió tonna tömegű alumíniumkomponens került az új modellekbe.
Számítások szerint a nagy mennyiségű könnyűfém használatával a 15 millió vizsgált autó évente egymilliárd liter benzint takarít meg. Emellett az új emissziós szabályok betartása szempontjából is lényeges az alumínium térhódítása: 100 kg felhasznált alumínium 9-10 grammal csökkenti egyes járművek kilométerenkénti széndioxid-kibocsátását. Ez a szám a felmérésben részt vett járművek teljes élettartamát tekintve eléri a 40 millió tonnát.