Az Abarth márkanév a jövőben nemcsak a nagyteljesítményű Fiatokat jelenti majd, hanem egy komplett versenycsapatot is, ami a Super 2000-es kategória szabályai szerint épített Grande Puntókat versenyeztet majd az olasz és az európai ralibajnokságban. Az utcai modellek sorát a Grande Punto Abarth-al nyitja meg a patinás cég, amelynek orrába az új Bravo 1,4 literes, négyhengeres, 150 lóerős turbómotorja kerül, ami 98-as benzinnel 5 lóerővel többre is képes. A vadonatúj fejlesztésű erőforrás legnagyobb nyomatéka alaphelyzetben 206 Nm, ez azonban a Sport-gomb megnyomásával 230 Nm-re módosul. Sport állásban egyébként az elektromos kormány is keményebb üzemmódra kapcsol, így a vezetőnek több örömöt nyújt a leültetett sportfutómű képességeinek kihasználása.
Természetesen a biztonságról sem feledkeztek meg az olasz mérnökök, a kis méregzsákban széria lesz a menetstabilizáló elektronika, megállításáról pedig elöl 305, hátul 264 mm átmérőjű tárcsafékek gondoskodnak. Hatalmas spoilereiről, skorpiós emblémáiról, 17 colos könnyűfém felnijeiről, rali stílusban fogant szélvédő feletti legbeömlőjéről, és sötétített hátsó lámpaburáiról első pillanatban megkülönböztethető a sportváltozat a mezei Grande Puntóktól, de ha ez nem lenne elég, akkor a fekete küszöbök és sárvédő szélesítések, valamint a dupla kipufogóvégek oszlatnak el minden kételyt. Az Abarth kivitel forgalmazása szeptemberben indul, de később egy 180 lóerős változat bevezetését is tervezik, amivel a hasonló teljesítményű Renault Clio Renault Sport, a Peugeot 207 RC, és az Opel Corsa OPC orra alá akarnak borsot törni az olaszok.