Sok kritika érte a Jaguart a hipermodern, alumínium karosszériás XJ 2003-as bemutatásakor, mert a csúcstechnikájú limuzint csak nagyítóval lehetett megkülönböztetni a korábbi generációktól. A kissé konzervatív formavilágot most az S-Type-nál is alkalmazott eszközzel próbálja feldobni a Ford kötelékébe tartozó angol gyártó, vagyis az összes változatra ráaggatja a sportos R változat korábbi megkülönböztető jegyeit.
Ez az XJ esetében a sportosabb hűtőmaszkot, és az első kerekek mögött kialakított nyílásokat jelenti. A lökhárítók viszont vadonatúj tervezésűek, az elsőben például hatalmas, a felső hűtőrács folytatásának tűnő légbeömlőket alakítottak ki. Meg kell még említeni a külső változások között a diszkrét légterelőt a csomagtartón, a megnövelt emblémát, és a beépített irányjelzőt a külső tükrök házában.
Belül sem számolhatunk be forradalmi változásokról, mindössze néhány új burkolóanyag és az áttervezett első ülések jelzik a 2008-as modellévet. Ezeknek a foteleknek egyébként nem csak az ülőfelületét, hanem a háttámláját is áttervezték, hogy nagyobb lábhely jusson a hátsó utasoknak.