Bryan Nesbitt, a GM Europe Design igazgatója szerint a GTC prototípus új fejezetet nyit az Opelek formatervezésének történetében. A 4,83 méter hosszú kupénak valóban dinamikus vonalakat álmodtak Rüsselsheimben, de az extrém megoldásoktól tartózkodtak a tervezők, így van remény a sorozatgyártásra. Annál is inkább, mert a közelmúltban számos olyan tanulmányautóval (GTC Genéve, Antara GTC) rukkolt elő az Opel, ami egy vagy két évvel később már megvásárolható volt a szalonokban. A mostani GTC Concept egyetlen fura eleme a LED-es fényszórók alatt kialakított függőleges, alumíniumkeretes légbeömlőpár, amitől egy kardfogú tigrisre emlékeztet az autó megjelenése. Oldalnézetből már sokkal inkább a Nissan 350Z juthat az eszünkbe, a hátulnézet pedig kísértetiesen emlékeztet az aktuális Astra kupé-kabrió változatára, a TwinTopra. Jó munkát végeztek a szélcsatornában az Opel mérnökei, mert a kupé légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami még a korábban világrekordernek számító Calibra 0,26-os értékénél is jobb.
Belül is új irányvonalat követ a tanulmányautó, nyoma sincs a mai Opelek puritán műszerfalának, a fekete és ezüst felületek sportos hangulatot varázsolnak az utastérbe. Nem feledkeztek el a praktikumról sem, mert a hátsó ülések gombnyomásra az elsők háttámlájába csúsznak be, így akár 1020 literesre is bővíthető az alaphelyzetben sem kicsi, 500 literes poggyásztér. Az autó orrában a Vectra sportváltozatából már ismert, 2,8 literes, V6-os turbómotort találjuk, ami jelen esetben 300 lóerőre, és 400 Nm-es nyomatékra képes. Ezt a hatalmas erőt elektronikusan vezérelt összkerékhajtás juttatja el a 20 colos kerekekhez, a hátsó tengelyen pedig még egy önzáró differenciálmű is javítja a tapadást. A GTC Concept hat másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebességét 250 km/óránál korlátozta le az Opel.