Szakított az előző 2-es doboz formájával a Mazda, mert az új generáció laposabb, és sokkal modernebb vonalvezetésű lett. Oldalnézetből az erősen emelkedő övvonal miatt a Toyota Yarist juttatja eszünkbe, de az orr-rész jellegzetesen Mazdás maradt. Nemcsak az övvonal, hanem a széles első sárvédők, az ajtók alsó domborítása, és a lejtő tetővonal is a sportosságot hivatott hangsúlyozni. Akinek ez nem elég, felárért még sportcsomagot is rendelhet majd küszöbökkel, légterelőkkel, és könnyűfém keréktárcsákkal. A műszerfal vidám formákkal örvendezteti meg az utasokat, fő motívuma a kör lett, a legtöbb kapcsoló és légbeömlő ilyen formát kapott. Bár az autó hossza 4 centivel, 388,5 centiméterre csökkent, a gyár szerint a térkínálatra ez nem lesz hatással. Egyedül a csomagtér csökkent egy keveset, mert 268 helyett már csak 250 liternyi helyet kínál, de bővíthetősége természetesen megmaradt.
Kétféle változó szelepvezérlésű benzinmotorral, és egy Fordtól érkező közös nyomócsöves dízellel kezdődik majd a japán kisautó forgalmazása szeptembertől. Az 1,3-as benzinmotor 75 és 84 lóerős, az 1,5-ös 103 lóerős változatban lesz megvásárolható, a dízel teljesítménye 70-90 lóerő között lesz. A kisebb benzinesek szabványos átlagfogyasztása mindössze 5,4 liter száz kilométeren, ami többek között annak is köszönhető, hogy a modern karosszériastruktúra miatt a kisautó tömege 100 kg-mal csökkent.