A vezetés közbeni elalvás hosszú ideje nagy problémát jelent a közlekedésbiztonságban. Egyes országokban a balesetek egy negyede elalvás miatt következik be, amelynek többféle tipusa van. A legveszélyesebb az úgynevezett mikroalvás, ami annyit tesz, hogy a fáradt ember csak egy-egy pillanatokra kihagy, elveszti a koncentrációját. Az ebből adódó figyelemkiesések miatt pedig gyakran későn reagálnak a veszélyhelyzetekre. A vezetők nagy többsége nem veszi komolyan az erre utaló jeleket, ezért különféle megoldásokat kitaláltak már az elalvás felismerésére.
Régebben csak bonyolult, a test több pontjához csatlakoztatható szerkezetek voltak képesek az autó vezetőjének életjelei alapján megállapítani, hogy mikor áll közel ahhoz, hogy elaludjon a volánnál. Később aztán jött egy-két életképes megoldás is, amelyek vagy a vezető szemét pásztázták, vagy az elalváskor oly jellemző fejbólintások alapján érzékelték, hogy a sofőr elaludt. Most japán fejlesztők előálltak elő egy olyan üléssel, amely mindezt az ülésen keresztül érzékeli.
Az ülés a huzat alatt elhelyezett érzékelők segítségével képes felismerni az elalvás jeleit, állítólag vastag ruházaton keresztül is. A szenzorok egyszerre figyelnék a vezető pulzusának és légzésének változásait. E két életfunkció röviddel álomba merülés előtt mérhető mértékben változik, ami alapján a rendszer figyelmeztetni tudná a vezetőt a veszélyre. Azt még nem találták ki, hogy pontosan milyen módon riadóztassák az elszenderedő sofőrt, de valószínűleg egy a fül számáran bántó, ébresztő jelet sugározna ki a rendszer.
A találmány sikeres tesztek után lehet, hogy felkapott lett, bár valójában biztosan jóval drágább lesz, mint az általunk is megírt füles érzékelő.