A Daimler-Chrysler és a VW konszern fejlesztői párhuzamosan dolgoznak az új "keverék motoron". Az optimista becslések szerint már öt év múlva elkészülhet, és az eddigi tervek alapján csekély fogyasztású lesz, mint egy dízel, de teljesen korom- és károsgáz-kibocsátástól mentes. A konstruktőrök olyan benzinmotort álmodtak meg, amely öngyulladással működik, mint egy dízel, és ezzel úgyszólván szándékosan kopog. A szokásos benzinmotorok ezzel a módszerrel rövid időn belül tönkremennének, ezért az új változatot koplalásra kell fogni.
Herbert Kohler professzor, a Daimler-Chrysler kutatási főnöke szerint már futnak a próbapadon ilyen motorok, de a szériagyártásig még egy-két járműgenerációra szükség van. A szakemberek homogén töltő-kompressziós gyújtásnak nevezik az új eljárást (Homogenous Charge Compression Ignition, HCCI). A gyártók abban bíznak, hogy az új motor, amely szuperbenzinnel megy majd, a hagyományos erőforrás legjobb tulajdonságait egyesíti, egyúttal pedig megszabadít a környezetszennyezéstől.
Európában, ahol a dízelautó különösen kedvelt, a törvényhozók háromszor akkora szennyezési küszöböt állapítottak meg a dízeleknek, mint a benzinmotorral közlekedő társaiknak. Az új motor egy másik problémát is megoldana: a dízel-üzemanyag hiányt. Európában ugyanis a finomítók sokkal több benzint termelnek, mint gázolajat, és már most lehetőségeik határához értek, vagyis nem tudnak a jelenlegi kapacitásokkal több dízel üzemanyagot gyártani - mondta el Stefan Pischinger professzor, egy aacheni energiakutató intézet vezetője. Szerinte az, hogy a jövőben melyik motorkoncepció győz, azon is múlik, honnan jön az üzemanyag. A fejlesztőknek a dízelmotor jövőjéről kell dönteniük, mert az Otto-motorban sokkal több lehetőség van, írja a hamburgi lap online változata.