Még egyetlen hobbiterepjáró sem ért el olyan olyan jó eredményt utas védelemből, mint amit az új Land Rover Freelander produkált az Euro NCAP szervezet legutóbbi töréstesztjén. A brit SUV frontális eredménye 94, oldalütközés eredménye 100 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy maximális, ötcsillagos eredményt ért el a teszten. A kimagasló eredményhez kellett a jól működő térdlégzsák, és a visszafelé elmozduló kormány, ami elegendő helyet biztosított a vezetőnek. Nem kell tartaniuk a szülőknek sem, mert a gyermekvédelemre igen jó, 82 százalékos eredményt kapott az autó, ami a lehetséges ötből négy csillagot jelent. Az új Freelander Achilles-pontja a gyalogosvédelem: mindössze egyetlen csillagot kapott rá az autó a lehetséges négyből, ez pedig ugyanolyan rossz eredmény, mint amit az előző generáció ért el négy évvel ezelőtt.
A Suzuki Grand Vitara frontális ütközésre csak 69 százalékot kapott, mert a légzsák nyomásával kisebb problémák adódtak, és a műszerfal alja könnyen sérülést okozhat az első utasok combjában és térdében. Hogy az ötből mégis négy csillagot érdemelt az utas védelem, az a 100 százalékosan, azaz hibátlanul sikerült oldalütközés-tesztnek köszönhető. A gyermekek is biztonságban érezhetik magukat a Suzuki terepjárójában, mert négy csillagot kapott védelmükre az autó. Egy gyalogos pedig kifejezetten hálás lehet, ha a Grand Vitara üti el, mert a puha lökhárító nagyon vigyáz rá, csak a motorháztető kissé keményre sikerült első éle okozhat sérülést. Mindenesetre a Grand Vitara a harmadik szabadidő autó az Euro NCAP történetében, ami elérte a három csillagot a lehetséges négyből ebben a versenyszámban.