Sustainable Zoom-Zoom, azaz fenntartható Zoom-Zoom a neve a Mazda új középtávú környezetkímélő programjának, melynek keretein belül 2007 és 2010 között elsősorban a cég hibrid-technológiájának továbbfejlesztése a cél. Első lépésként a japánok a Forddal együttműködve a tavaly bemutatott Hydrogen RE Hybrid autó hajtásláncát kívánják kezelésbe venni, melynek eredményeként 2010-re egy teljesen új hibrid hajtáslánc jelenhetne meg. Emellett 2009-ig a japán piacra szánt autókban bevezetésre kerül a Mazda által kifejlesztett Smart Idling Stop System, azaz az intelligens alapjárati leállítási rendszer, mely tovább csökkenti az autók fogyasztását. Ugyancsak 2009-re készül el egy rugalmas üzemanyag-felhasználású, E85-tel is kompatibilis, európai piacnak szánt motor. Egy évvel később frissül majd a japán gyártó hagyományos benzinmotor kínálata, valamint 2010-ben érkezik a Mazda új automatikus váltórendszere és egy új forgódugattyús (Wankel) motor is, ami az RX-8 utódjába, vagy az új RX-7-esbe kerülhetne bele. A minél környezetkímélőbb autók készítéséhez szorosan hozzátartozik az autók súlyának csökkentése, ami már a pár hete bemutatott új Mazda2-esen is látszik, ami 100 kilóval könnyebb, mint elődje.
A számok tükrében is nagyszabásúnak mondhatóak a japán márka tervei. 2010-re évi 200 milliárd yen feletti haszonnal globálisan 1,6 millió autót szeretnének értékesíteni. Európában a fő hódítási területeknek a városi lakosságot és bizonyos fejlődő országok piacait tekintik. Az elkövetkezendő négy évben a Mazda 30 százalékkal készül többet költeni kutatás és fejlesztésre, és befektetési kiadásai is várhatóan 50 százalékkal nőnek majd. A nagyszabású tervek részeként 2007-ben 996 ezerre nő a cég japán üzemeinek gyártási kapacitása és még idén megkezdi működését a Mazda nanjingi gyára is.