Amikor 2001 júliusában megindult az új Mini gyártása a 2400 embernek munkát adó oxfordi üzemben, napi 300 jármű előállításában és évi százezer modell eladásában bízott a BMW. Ma már közel 4700-an dolgoznak a napi 700 darab Minin, melyek 80 százaléka exportra készül. A cég már 2005-ben majdnem dupláját értékesítette a pár évvel korábban jósoltnak, amikor egy év alatt 200 428 darab kicsi kocsi talált gazdára. Idén, csak márciusban 7854 fogyott az autóból, amivel megdőlt a gyártó korábbi rekordja is. A siker mértékét továbbá jelzi, hogy az oxfordi gyárat nemsokára évi 240 ezres kapacitásúvá akarják bővíteni.
A BMW a Rovertől való 2000-es megvásárlása óta közel 380 milliárd fontot fektetett a Mini márkába, melynek ma már két további gyár is (egy swindoni és egy a közép-angliai Hams Hallban) szállít alkatrészeket. A második Mini-generáció 2006-os indulása óta az új Cooper és Cooper S modellek is szépen fogynak, áprilisban pedig érkezik az új 1,4 literes One alapmodell és a dízel Cooper D is. A jubileumi egymilliomodik Mini, melyet a BMW rendelt meg, különleges fehér-zöld festést kapott. Az autó tetején egy hosszan végignyúló felirat jelzi a jármű különleges státuszát.