Wolfsburgból kiszivárgott információk szerint a "hatos" Golf műszakilag nem tér majd el lényegesen a mostani modelltől, de jobb lesz vezetni, és divatosabb lesz a formaterve - írja az angol Auto Express. Megmaradnak a szokásos Golf-jegyek, mint a magas övvonal, a kis üvegfelületek, és a vaskos C-oszlop, de az autó oldala és orr-része sokkal dinamikusabb lesz a mostaninál, ezen kívül tetőspoiler is hangsúlyozza majd a sportosságot. Ha igazak a hírek, a Golf nagy újdonsága a felárért megvehető LED-es fényszóró lesz, de a hátsó lámpa is megváltozik, ugyanis egy helyett, két világító kört tartalmaz majd.
A következő Golf megtartja a jelenlegi autó padlólemezét, igaz, nyújtott formában, így nagyjából 9 cm-rel nyúlik majd tovább az ötödik generációnál. Az autó belsejének kialakításakor, az ötös Golfot ért kritikák miatt az elsődleges feladat a jobb minőségű anyagok alkalmazása és a lehető legkorszerűbb technológiák (Bluetooth, műholdas navigációs rendszer, digitális rádió, mp3 lejátszás) beépítése volt.
A padlólemez mellett a Golf VI a többlengőkaros, független hátsó felfüggesztést is megőrzi némileg egyszerűsített formában, a motorválaszték pedig szűkebb lesz, ami még olcsóbbá és gyorsabbá teheti az előállítást. Állítólag egy mostani Golfot nagyjából kétszer annyi időbe telik összeállítani, mint egy Ford Focust vagy egy Opel Astrát, ezért ezen mindenképpen javítani akar a Volkswagen.
A jelenlegi 1,4 és 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű FSI benzinmotorok mellett, elérhető lesz több új turbómotoros erőforrás és egy 1,4 literes, 150 lóerős TSI (turbó és kompresszor feltöltésű) motor is, a dízelek adagolófuvókás befecskendezés helyett közös-nyomócsöves rendszert kapnak. Szinte mindegyik erőforráshoz hatsebességes kézi váltó jár majd, de lehet majd rendelni az áttervezett, duplakuplungos DSG-váltóból is. A hatodik generációs Golf hivatalos bemutatója a 2008-as genfi autószalonon lesz, de a nemrég bemutatott kombi, a Golf Plus, és a lépcsőshátú Jetta utána is megmarad egy darabig a kínálatban.