Az Euro NCAP vizsgálata alapján mindkét kisautó, a Mini Cooper és a Peugeot 207 CC is ötcsillagosra vizsgázott utasvédelemből, a francia kocsit ráadásul nyitott tetővel tesztelték, ami mindig gyengébb karosszériastruktúrát jelent. A Peugeot jobb oldalvédelmével ráadásul egy hajszállal még a Mininél is biztonságosabb, de a német-brit kocsi ezt jobb azzal ellensúlyozta, hogy az övek bekapcsolására figyelmeztető jelzése hatásosabban működik, mint a kupé-kabrióé. Gyermekvédelemre a Cooper ötből három csillagot kapott, a 207 CC-t viszont nem tudták tesztelni, mert egyszerűen nem fért be a hátsó ülésre a szabványos gyermekülés. Sajnos a mai trendet követve egyik kisautó tervezői sem fektettek nagy hangsúlyt a gyalogosok védelmére, kemény motorháztetőik révén mindkét kocsi csak két csillagot szerzett ebben a versenyszámban a lehetséges négyből.