Az Európába 2008 első negyedévében érkező csúcs-Lancer neve nem meglepően Evolution X lesz, a várva várt modellt a pár hónapja bemutatott új Lancer nemzedékből fejlesztették ki. Az új Evóhoz a Mitsubishi új összkerékhajtási rendszert fejlesztett ki, a Super All Wheel Control nevű hajtás állítólag minden eddiginél jobb kezelhetőséget biztosít majd a kocsinak, bár a régebbi változatoknál sem panaszkodott senki a stabilitásra. Lecserélik a motort is, a változó szelepvezérlésű, kétliteres turbómotor alumíniumblokkjának köszönhetően könnyebb lesz elődjénél, és némi teljesítménynövekedésre is számíthatunk, miközben a fogyasztása alacsonyabb lesz a gyár szerint. Vadonatúj, hatfokozatú, automatizált kézi váltó továbbítja majd az erőt a négy kerék felé, a pilóta az Evók történetében elsőként válthat majd a kormánykeréken elhelyezett fülekkel. A jubileumi Lancer Evolution X-et a korábbi gyakorlattól eltérően nem Japánban, hanem a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatja be a Mitsubishi.