A Nissannál legfőképpen a magas nyersanyagárakat és a lassan frissülő modellkínálatot okolják a veszteségekért, amiknek következményeként a Toyota mögött már nem a Nissan, hanem a Honda japán legnagyobb autógyártója. Carlos Ghosn vezérigazgató -, akinek 2001-es kinevezése óta ez az első alkalom, hogy veszteséget termelt a cég - szerint egy esetleges korrekcióhoz legalább 12 hónapra lesz szükség. Ghosn régóta ismert arról, hogy mennyire hatékonyan eléri előre kitűzött céljait, melyet jelez, hogy a megtorpanást követően a japánok már korábban is tervezett vezetőségi cserékkel és leépítésekkel készek megtenni mindent, hogy minden terv az előzetes tervek szerint haladjon tovább.
A gyártó bevételei az éve elejétől március 31-ig bezárólag mintegy 54 százalékkal estek, bár az első negyedéves eladások 7 százalékkal nőttek. A negatív mutatók hallatán Ghosn, aki kinevezés után a csőd széléről tette újra sikeressé a márkát, valószínűleg komolyabban veszi majd a márkát ért kritikákat, melyek azt vetik a Nissan szemére, hogy nincsenek se igazán alacsony fogyasztású, se valódi hibrid modelljei. Némi vigasz a Nissannak, hogy Honda bevételei is csökkentek az év első három hónapjában mintegy 20 százalékkal, annak ellenére, hogy az eladásaik a Nissanhoz hasonlóan maradtak a korábbi magas szinten.
Hazánkban a márka éppen ezekben a hónapokban erősít, hiszen a Note tavalyi sikeres debütálása után már kapható a Qashqai, és hamarosan jön a Tiida is. A terepjárók között megújult az X-Trail, valamint erősebb lesz a népszerű 350 Z.