A szardíniai verseny után Marcus Grönholm hét ponttal vezetett a Citroënnel versenyző Sebastian Loeb előtt, a harmadik helyen a szintén Fordot kormányzó Hirvonen állt.
Tavaly Grönholm nyerte az Acropolis Rallye-t Ford Focussal, és ha egy kicsit visszanézünk a verseny győzteseinek névsorán, akkor szembetűnik, hogy az utóbbi időben a Ford igen jól szerepelt ezen az autót nem kímélő megmérettetésen. Colin McRae háromszor nyert itt Focussal, de ha a 10 évvel ezelőtti győztesről akarunk beszélni, akkor Carlos Sainz nevét kell említenünk és a Ford Escortot.
Idén az Olimpiai Stadion nem tudta fogadni a versenyzőket a futball BL-döntő miatt, ezért a 3,2 km-es Szuper Speciális szakasz, illetve a szervíz helyszíne, a markopouloi lovas centrumba költözött.
Csütörtökön este, 12 ezer néző előtt, a Szuper Speciális szakasszal indult a futam a lóverseny-pályán, melyen Hirvonen volt a leggyorsabb, mögötte Grönholm végzett. A Hippodrome-ban megrendezett nézőcsalogató esemény tökéletesen alkalmas volt arra, hogy olyanok is "testközelből" lássák a versenyautókat, akik másnap nem biztos, hogy kilátogatnak a pályákra. Loeb és Grönholm szerint is jó kis pályát építettek a görögök, és biztos, hogy a nézők is jól szórakoztak az ugratók miatt.
Másnap a 39 éves Grönholm rajtolt elsőnek a mezőnyből, magára vállalva az ilyenkor leghálátlanabb, kő-söprögető szerepét. Az első szakaszon a leggyorsabb időt futotta, de az azt követőkön már nem sikerült elöl végeznie, így a nap közepére csak a negyedik helyet tudta megszerezni.
A szakaszok csúszósak, kövesek voltak, így minden igyekezete ellenére nem volt képes jobb időket autózni. Legnagyobb ellenfele, Loeb csak a hatodik helyig jutott, mialatt a Subaruk Atkinsonnal és Petter Solberggel szárnyaltak. Délutánra az ismétlődő szakaszok letisztultak, a levegő hőmérséklete 31, a talajé pedig 43 fokra emelkedett. Grönholm számára a letisztultabb szakaszok már nem jelentettek különösebb terhet, így a nap végére az élre kapaszkodott, megelőzve a szintén jó tempót diktáló Solberget. Atkinson a nap közepéig tartotta magát az élen, jó gumiválasztásának, és a kedvező rajtpozíciójának köszönhetően, estére viszont már csak a harmadik helyre futott be. Loeb a számára szokatlan, negyedik helyre iratkozott fel az első napi eredménylistán. A nyitó szakaszon meg is pördült, de hozzájárult a lemaradáshoz a Citroën C4 WRC sikertelen beállítása is. A francia nem érezte megbízhatónak az autót, így nem mert kockáztatni.
Dani Sordo egy alkalommal, a leghosszabb szakaszon futott legjobb időt, estére a hatodik pozíciót szerezte meg. A hosszú kihagyás után újra rajthoz álló Francois Duval a negyedik szakasz után kiesett a Skoda Fabia WRC motorhibája miatt.
A nap végi nyilatkozatokban Loeb szabadkozott, hogy tudja, hol vesztett időt és másnap támadni fog, Sordo örült a szakaszgyőzelmének. Grönholm számára meglepő volt, hogy ennyire együtt volt még a mezőny eleje, Hirvonen a jó beállításokat dicsérte. Manfred Stohlnak nem voltak problémái, ugyanúgy, mint a végre jól szereplő subarusoknak sem.