Nehéz körülmények várták a rali világbajnokság szereplőit a 2007-es év negyedik versenyén, mert a 2-3000 méteres tengerszint feletti magasság, a hőség, és a nehéz pályaviszonyok igencsak próbára tette az autókat és a versenyzőket. Nagy várakozás előzte meg a versenyt, mert ezen a futamon mutatkozott be a 2007-es fejlesztésű Subaru Impreza, de a Citroën C4 WRC első murvás bevetésére is sokan voltak kíváncsiak.
A Subaru számára jobban nem is kezdődhetett volna a verseny, mert Petter Solberg három szakaszgyőzelemmel mutatta meg az új Impreza versenyképességét, de a fiatal ausztrál, Chris Atkinson is dobogós helyen autózott a másik autóban. Ezeken a gyorsaságikon még nem találta a ritmust Loeb, de ehhez hozzájárult az is, hogy elsőként rajtolt, így neki kellett megtisztítania a pályákat a többieknek. Petter Solberg szárnyalása az ötödik gyorsaságiig tartott, mikor is elfolyt az olaj a Subaruból, ezért a 2003-as világbajnok kénytelen volt feladni a küzdelmet. Az addig második helyen autózó Loeb tehát megörökölte az első helyet, Atkinson pedig a másodikat. Mögöttük hatalmas csata alakult ki két fiatal pilóta, a fordos Mikko Hirvonen és a citroënes Dani Sordo között. Nagy meglepetésre Marcus Grönholm ekkor még csak az ötödik helyen állt, bár egyszer szakaszt is nyert az első napon. A finnek kétszeres világbajnokának korábban egy jeladó meghibásodása keserítette meg az életét, ami alaposan legyengítette a Ford Focus WRC motorját. Egy szakaszgyőzelmet az osztrák Manfred Stohl is szerzett, ami azért is nagy eredmény, mert ezt egy öregecske, privát Citroën Xsara WRC-vel érte el a friss gyári autók ellen.
A második napon Sébastien Loeb kétséget sem hagyott a vetélytársaknak a Mexikó Rali győztesét illetően. Nyolcból négy szakaszt nyert szombaton a francia, és a nap végére már egy percnél is nagyobb előnye keletkezett. A második helyért viszont óriási csata dúlt Grönholm, Hirvonen, Sordo és Atkinson között. A nap végére a rutinos Grönholm zárkózott fel a második helyre, mögötte Sordo végzett. Hirvonen nagy igyekezetében egyszer megpördült, ami majdnem fél percébe került, így csak negyedikként várhatta a vasárnapot. Atkinson nem találta az új Impreza helyes beállításait, ezért a másodikról az ötödik helyre csúszott vissza szombat estére. Mögötte Stohl, és a két Stobart Fordos, Latvala és Wilson foglalta el a pontszerző helyeket.
Vasárnap már csak négy gyorsaságit rendeztek, és mind a négyet gyári fordos pilóta nyerte. Kettőn Grönholm, kettőn Hirvonen győzött, ami azt jelentette, hogy Dani Sordo a végelszámolásnál lecsúszott a dobogóról. De legalább pontokat szerzett a Citroënnek, amit az előző két havas futamon nem tudott elmondani magáról. A második és a harmadik helyének köszönhetően a Ford csak egy pontot veszített a konstruktőrök versenyében a Citroënnel szemben. Loeb ezen a napon zavartalanul szerezte meg pályafutása 30. világbajnoki futamgyőzelmét, ami abszolút rekord, mert a második helyezett Carlos Sainz "csak" 26 elsőséggel rendelkezik.
Benik Balázs egy Mitsubishi Evo IX volánjánál állt rajthoz a Mexikó Ralin az N csoportban, ami szériaközeli versenyautókat jelent. A jelenlegi magyar bajnokot rengeteg technikai probléma (hibás üzemanyag ellátás, defektek, lecsúszó turbócső, sérült futómű, eltört kormányösszekötő) hátráltatta a versenyen, amit ráadásul új navigátorral és autóval, valamint teljesen idegen pályákon kellett megvívnia. Csak a záró napot úszták meg műszaki hiba nélkül, amit a záró szuperspeciálon egy kategória negyedik hellyel hálált meg Balázs az autót biztosító OMV World Rally Teamnek.
2007-es Mexikó Rali végeredménye:
1. S. Loeb Citroën C4 3:48:13,3
2. M. Grönholm Ford Focus 3:49:09,1
3. M. Hirvonen Ford Focus 3:49:41,0
4. D. Sordo Citroën C4 3:49:57,0
5. C. Atkinson Subaru Impreza 3:50:37,4
6. M. Stohl Citroën Xsara 3:51:58,8
7. J-M. Latvala Ford Focus 3:52:24,1
8. M. Wilson Ford Focus 4:00:35,9
9. H. Solberg Ford Focus 4:02:29,0
10. M. Higgins Mitsubishi 4:08:44,5
25. B. Benik Mitsubishi 4:46:24,3
A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:
Pilóták
1. M. Grönholm 32 pont
2. S. Loeb 28 pont
3. M. Hirvonen 26 pont
4. D. Sordo 13 pont
5. H. Solberg 11 pont
6. C. Atkinson 10 pont
7. P. Solberg 8 pont
8. D. Carlsson 6 pont
J-M. Latvala 6 pont
10. T. Gardemeister 5 pont
M Stohl. 5 pont
Konstruktőrök
1. Ford 58 pont
2. Citroën 43 pont
3. Stobart Ford 19 pont
Subaru 19 pont
5. OMV Kronos 17 pont