Körülbelül egyszerre, 2011 környékén jelenik majd meg az Audi A7-re épülő négyajtósa és a Mercedes jelenleg még név nélküli modellje. A stuttgartiak luxuskabriója az S osztály műszaki alapjára épül, ezért a legkisebb motor sem valószínű, hogy 5,5 literesnél kisebb lesz, míg a legizmosabb kiadásba egy 6,2 literes V8-as AMG vagy V12-es biturbó erőmű kerülhet.
A kecsegtető ígéretek ellenére nem biztos, hogy az autó 2011-ben a Mercedes név alatt jelenik meg. Ennek oka, hogy a németek a CL kupé kabrió változatának elkészítésére is elszánták magukat, és mivel mindkét jármű körülbelül 120 ezer euróba fog kerülni, lehet, hogy a Mercedesnél alternatív megoldást keresnek a házon belüli versengés elhárítására. Éppen ezért elképzelhető, hogy a négyajtós kabrió a Mercedeshez tartozó Maybach égisze alatt jelenik majd meg.
A nagyméretű négyajtós kabriók az 1960-as években jöttek divatba, az akkori alvázas konstrukciókból viszonylag könnyű volt kialakítani a különleges karosszériát. Idővel egyre kevesebb gyártó szánta rá magát, hogy a sok munkát és jelentős átalakításokat elvégezze, az önhordó karosszériás négyajtós kabrióknál ugyanis nagyon nehéz megfelelő merevségű kocsiszekrényt készíteni.