Rengeteg olyan autót gyártottak már, amelyek az érzelmekre hatottak, de igazából egy olyan kategória van, ahol ez kiemelten hangsúlyos. Ez pedig a GT-k, vagyis Gran Tourismók sajátossága. Ezek között az autók között mindig kiemelt volt a formaterv, sportosság, az elegancia, ezért mindig is az olaszok jeleskedtek ebben a mezőnyben.
Manapság azonban egyre több gyár szeretne megfelelni ennek a kategóriának is, sorra jönnek ki a szebbnél szebb autók. A német presztízsmárkák is komolyan veszik ezt a feladatot, hiszen azért a prémium szegmens vevői közül sokan választják ezt az irányzatot. Nemrégiben a BMW állt elő az új 3-as Coupéval, majd idén márciusban, Genfben bemutatkozott az Audi szeme fénye is, amely műszakilag már a következő A4-esre épül.
Az új autót a méltán híres Walter de' Silva tervezte, aki korábban a temperamentumos Alfánál és a Seatnál is dolgozott ebben a minőségben. A főtervező az új remekművéről egyszerűen csak úgy nyilatkozott, hogy ez az eddigi legszebb munkája, úgyhogy ha ő mondja, akkor ezt higgyük is el neki.
Az Audi már 2003-ban bemutatta a nagy teljesítményű motorral szerelt stílusos kupé vízióját a Nuvolari quattro formájában, amelynek számos eleme ma az Audi A5 vonásaiban köszön vissza. Az új kupé a sportosság és az elegancia egyik legjobb megtestesítője, miközben a vezetési élményre is figyeltek. Az új futómű mellett igen széles motorkínálatról lehet beszélni, hiszen három-hárombenzines és turbódízel erőforrással lehet majd kapni. Bár az új 1,8-as TFSI a maga 170 LE-jével első hallásra kicsit gyengécskének tűnik, de a kétliteres TFSI már valamivel jobb. A benzinesek között az "csúcs" 3,2-es is újdonság, a 265 lovas erőforrás természetesen közvetlen befecskendezéses. Ismert motorokból áll a turbódízel kínálat, ami a kétliteres TDI-vel kezdődik, majd jön a már jól ismert 2,7-es, és végül a kissé megerősített 3.0 TDI jelenti a végét a listának, amely már 240 lóerő és 500 Nm leadására képes.