Hatalmas ötlet volt a Peugeot-tól 2000-ben piacra dobni az első, elérhető áron kínált kemény tetős kabriót, hiszen így már olyanok is hódolhattak a szabad ég alatti kocsizás élvezetének, akiknek nem volt pénzük egy második, télen is használható autó megvásárlására, vagy akik féltették volna vászontetős kabriójukat a bicskás vandáloktól. Nem is maradt el a várt siker, hiszen 360 ezer példányt sikerült értékesítenie a franciáknak a 206 CC-ből, ami kiugróan jó eredménynek számít a kategóriában. A konkurenciára gyorsan reagált, és a kis Peugeot sikerét látva az Opel, a Mitsubishi, a Mazda és a Nissan is piacra dobta saját kupé-kabrió kisautóját.
Jókorát nőtt az új 207 CC, karosszériája a 206 CC-hez képest húsz centiméterrel lett hosszabb, nyolccal szélesebb, egyedül a magassága csökkent 7,5 centiméterrel. A 207-es nyitott változat harsány és feltűnő cicaszeme talán még jobban áll, mint a zárt karosszériásoknak, de a kissé vásári benyomást keltő krómozott ködlámpakeretek továbbra sem nyerték el a tetszésemet. Sokkal harmonikusabb képet mutat magáról az autó, ha hátulról nézzük, különösen nyitott tetővel. Ekkor egy, már-már hibátlan arányokkal rendelkező kis kabrió képe tárul elénk, de csukott tetővel már nagyon látszik, hogy a két részből álló tető tervezésénél a jó hajtogathatóság, és nem a harmonikus kupé forma lebegett a designerek szeme előtt.
Újdonság, hogy a tető nyitásakor és zárásakor belül már semmiféle kézi reteszeléssel nem kell foglalkozni, elég csak a kézifék melletti gombot nyomva tartani 25 másodpercen keresztül. Nyári záporok után nem tanácsos egyből kabrióvá alakítani a kocsit, ugyanis az egyébként ügyes mechanika pont olyan szögben mozgatja az első tetőelemet, hogy az az összes rajta maradt vizet az utasok nyakába csorgatja. A nyitás és csukás már nem csak álló helyzetben végezhető, hanem 10 km/órás sebességig mozgás közben is, ami dugóban araszoláskor kimondottan jól jöhet. Ha eközben véletlenül jobban felgyorsulunk, akkor megakad a művelet, és sípolással adja tudtunkra nemtetszését a rendszer. Sajnos a szélvédőkeret, a 206 CC-hez hasonlóan ebben is túlságosan hátranyúlik, ami kissé csorbítja a szabadságérzetünket kabriózáskor, de még nagyobb probléma, hogy ha hátul is ül valaki, akkor az előtte lévő utas homlokát csupán pár centi választja el a sarkától. Két utassal viszont nagyon biztonságos a kis Peugeot, amit az ötcsillagos Euro NCAP törésteszt is bizonyít.