A Twingo CC az iparági pletykák szerint kívülről nem mutat majd sok hasonlóságot az alapját adó olcsó miniautóval, mert egyetlen karosszériaelemük sem egyezik majd. A lemezek alatt azonban ugyanaz a padlólemez és a Twingo erősebb turbómotorjai kapnak majd helyet. Csak a műszerfal lesz majd ismerős a már bemutatott miniből, de várhatóan jobb anyagokból építik majd fel az utasteret. Érdekes megoldást választottak a francia mérnökök a nyitható fémtető problémájára, a Twingo CC-n ugyanis a tető nem csuklik össze nyitáskor, mint a vetélytársakon, hanem egyszerűen csak a csomagtérre hajtható, akárcsak a Ferrari Superamericán. Ez a megoldás amellett, hogy olcsó és megbízható, még rafinált mechanikát sem igényel, ezért a kocsi árát sem fogja jelentősen megdrágítani. Hátrányaként annyi hozható fel, hogy a hátsó ülések teljesen eltűnnek majd miatta, de ezt senki nem fogja sajnálni, mert a kis kupé-kabriók második sora amúgy is használhatatlan a felnőttek számára.
Alapmotorként az új, 1,2 literes, 100 lóerős benzines turbó szolgálhat, de később állítólag ugyanennek az erőforrásnak a 130 lóerős változata is megérkezik majd. A szeptemberi premier után még hónapokat kell majd várni a sorozatgyártású változat megjelenésére, a piaci bevezetést valószínűleg a 2008-as kabriószezon kezdetére időzíti a Renault. Várhatóan nem a normál Twingók szülőhelyén, Szlovéniában, hanem Franciaországban gyártják majd az újdonságot, az alapár a becslések szerint 15 ezer euró körül lesz.
illusztráció: Autotriti