Nem csak színe és az időjárás miatt nem tűnik ki az utcaképből
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Időről időre új divat ragadja el az autóvásárlókat. Volt olyan, hogy a kombikat szerették, de arra is tisztán lehet emlékezni, amikor elkezdődött az egyterűláz. A terepjárók hirtelen népszerűsége valamint a SUV kategória kitalálása némileg extrémebb irányba mozdították el a szabadidős irányzatot, de még ez sem volt elég. Gyakorlatilag már mindent összemosnak mindennel, így azon sem lehet meglepődni, ha SUV-egyterűként definiálnak egy autót, de már létezik terepjáró-sportkocsi, vagy éppen más furcsa többfunkciós autó is.
Manapság már mindent megvesznek az emberek, csak éppen ki kell találni egy jó elméletet, hogy az újdonság miért jó. Kell hozzá egy logikusan felépített reklámkampány, és máris itt az új irányzat. A legújabb divat most a crossover, amely úgy néz ki, mint egy SUV, de mégsem az. Leginkább egy valódi terepjáró képességgel nem rendelkező SUV, bár ez utóbbi kategória tagjai sem arról voltak híresek, hogy megmásznák a legdurvább hegyeket. Az autógyártók mégis tovább finomították az igényeket, még hangsúlyosabb a kényelem.
A Tekna Pack kivitelhez üvegtető is jár. Otthonos a belső tér
A gyárak elképzeléseit talán a Nissan új modellstratégiája tükrözi a legjobban. Az öreg Almerát egyszerre három modellel váltották le. A kisebb, tágasabb, családias autóra vágyóknak megszületett a Note, a mini egyterű, rengeteg praktikus megoldással. Az Almera nyomában a konzervatív vonalat folytatva jött a Tiida, amelyet valószínűleg kevés fiatal fog álmai autójaként megjelölni. Nekik készült a Qashqai, amely egy új kategóriát képvisel, modern a vonalvezetése, és akár szabadidős tevékenységre is tökéletes.
Látszik a Murano-rokonság, és jól is áll a kocsinak
A Nissan elég sokat várt ettől a modelltől; új irányba nyitottak, amelyre szerintük szükség volt. Az elképzelés alapja, hogy az alsóközepesautó-tulajok egy része szeretne magasabb, városban jobban használható autót. A másik ok pedig az, hogy a terepjáróval közlekedők egy része megelégedne kisebb, kényelmesebb autóval is. A logika nem rossz, sőt a megvalósítás sem.